Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (YL) (TEZLİ) | |
Kod | İTS725 |
Ad | Tarihi Türk Lehçeleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Doğu Türkçesinin sahası olarak bilinen Karahanlı, Harezm ve Çağatayca yapılan Kur'an tercümelerinin tanınması, İslami kavramların ve İslami terminolojinin Türkçe'de nasıl karşılandığını görmek.
Dersin İçeriği
Doğu Türkçesinin sahası olarak bilinen Karahanlı, Harezm ve Çağatayca yapılan Kur'an tercümelerinin tanınması, İslami kavramların ve İslami terminolojinin Türkçe'de nasıl karşılandığını görmek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğu Türkçesi Kuran Tercümeleri
Notlar
Doğu Türkçesi Kuran Tercümeleri 1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 2 |
ÖÇ02 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 1 |
ÖÇ03 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 3 |
ÖÇ04 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 4 |
ÖÇ05 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 5 |
ÖÇ06 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 6 |
ÖÇ07 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 7 |
ÖÇ08 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. 8 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri sorumluluğu altındaki kişi ve gruplara etkin biçimde öğretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanıma ve kullanma becerisine sahip olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip ve onlardan istifade becerisine ulaşır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Alanıyla ilgili problemleri tanır ve bu hususta eleştirel bir zihniyet ve bakış açısını elde eder. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ara sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade eder ve interdisipliner yaklaşımlara açık olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar ve çalışmalarını bu yönde sürdürür. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve etik değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 2 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 3 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 4 | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavları 2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |