EPÖ2704 Ölçme, Analiz ve Değerlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EPÖ2704
Ad Ölçme, Analiz ve Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı eğitimde ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel temel bilgileri vermek ve sınıftaki başarı ile öğrenme çıktılarının ölçme ve değerlendirilmesinde bu bilgilerin nasıl kullanılabileceğini öğretmektir

Dersin İçeriği

Bu ders ölçme ve değerlendirme, eğitimde hedefler, test türleri ve testlerin niteliğini belirleme konularını kapsamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Airasian, Peter W. (1994). Claaroom Assessment. McGraw-Hill International Editions. Educatioan lSeries. USA Fitzpatrick, Jody L., Sanders, James R. , Worthen, Blaine R. (2004). Program Evaluation. Alternative approaches and Practical Guidelines. (Third Edition). Pearson Education Inc., USA Payne, D. Allen (2003). Applied Educatioanl Assessment. (Second Edition). Wadsworth/Thomson Learning . CA-USA

Notlar

Konuyla ilgili çevrimiçi kaynaklar; makaleler, tezler, araştırma raporları, kongre kitapları, sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve değerlendirmenin amacını açıklar
ÖÇ02 Eğitimde ölçmenin fonksiyonlarını tartışır
ÖÇ03 Eğitimde hedef kavramını açıklar.
ÖÇ04 Eğitim hedeflerinin taksonomik sınıflamasını tartışır.
ÖÇ05 Eğitim hedeflerinin alanlarını tanımlar.
ÖÇ06 Testleri sınıflandırır.
ÖÇ07 Objektif ve subjektif puanlanan testlerin avantaj ve dezavantajlarını sıralar.
ÖÇ08 Testin uygulamasını ve puanlamasını açıklar.
ÖÇ09 Testin güvenirliğini belirler ve yorumlar.
ÖÇ10 Testin geçerliğini yorumlar.
ÖÇ11 Puanlamadaki problemleri tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Eğitimde kullanılan testlerin fonksiyonları ve önemi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Eğitimde hedefler Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Bloom Taksonomisi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Duyuşsal taksonomi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Psikomotor taksonomi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Test türleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yazılı testler ve objektif testler Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Testlerin planlaması Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Testleri uygulama ve puanlama Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Testlerin niteliğini belirleme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Test sonuçlarını yorumlama Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Testlerin güvenirliği Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Testlerin geçerliği Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev teslimi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 06:58