Genel Bilgi
Kod | EPOP700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA SADIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DOĞANAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA SADIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BETÜL BALKAR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin eğitim bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik ya da Eğitim Programları ve Öğretim konusunda) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Eğitim Programları ve Öğretim alanında İlgi duyulan bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, projenin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası makaleler, kitaplar, konferanslarda sunulan bildiriler, tezler
Notlar
Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim Programları ve Öğretim konusunda incelemek üzere bir proje konusu belirler. |
ÖÇ02 | Proje konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. |
ÖÇ03 | Proje konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. |
ÖÇ04 | Proje konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. |
ÖÇ05 | Proje konusuna uygun örneklemden verileri toplar |
ÖÇ06 | Verileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Elde ettiği bulguları betimler. |
ÖÇ08 | Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ09 | Proje çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem proje çalışması hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje konusu belirlemek için literatür tarama | Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryoları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
3 | Proje konusunu belirleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
4 | Proje konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
5 | Projenin amaç ve alt amaçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Proje konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Uygun evren ve örneklemi belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Proje ön raporunun teslimi | Raporun gözden geçirilmesi/kontrol etme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
9 | Uygun veri toplama araçlarını belirleme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Veri toplama araçlarını hazırlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Veri toplama | Örneklem grubuyla iletişime geçme, veri toplama araçlarını uygulama | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
12 | Verileri analiz etme | Veri girişi yapma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Araştırma bulgularını ilgili literatür doğrultusunda tartışma | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Araştırma sonuçlarının yazılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Proje raporunu hazırlama | Proje raporunu yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
17 | Proje raporunu tesiim etme | Proje raporunu gözden geçirme, kontrol etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |