EPOP700 Dönem Projesi

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EPOP700
Ad Dönem Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Proje
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA SADIK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AHMET DOĞANAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA SADIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BETÜL BALKAR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin eğitim bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik ya da Eğitim Programları ve Öğretim konusunda) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim Programları ve Öğretim alanında İlgi duyulan bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, projenin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası makaleler, kitaplar, konferanslarda sunulan bildiriler, tezler

Notlar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim Programları ve Öğretim konusunda incelemek üzere bir proje konusu belirler.
ÖÇ02 Proje konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
ÖÇ03 Proje konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
ÖÇ04 Proje konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
ÖÇ05 Proje konusuna uygun örneklemden verileri toplar
ÖÇ06 Verileri analiz eder.
ÖÇ07 Elde ettiği bulguları betimler.
ÖÇ08 Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
ÖÇ09 Proje çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimi geliştirme anacıyla plan hazırlayarak uygular 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem proje çalışması hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje konusu belirlemek için literatür tarama Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryoları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Proje konusunu belirleme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Proje konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
5 Projenin amaç ve alt amaçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Proje konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Uygun evren ve örneklemi belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Proje ön raporunun teslimi Raporun gözden geçirilmesi/kontrol etme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
9 Uygun veri toplama araçlarını belirleme Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Veri toplama araçlarını hazırlama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Veri toplama Örneklem grubuyla iletişime geçme, veri toplama araçlarını uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
12 Verileri analiz etme Veri girişi yapma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama
13 Bulguları araştırma yöntemine uygun şekilde yazma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Araştırma bulgularını ilgili literatür doğrultusunda tartışma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Araştırma sonuçlarının yazılması Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Proje raporunu hazırlama Proje raporunu yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
17 Proje raporunu tesiim etme Proje raporunu gözden geçirme, kontrol etme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 06:58