Genel Bilgi
Kod | OÖ760 |
Ad | Akademik Yazma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA YAŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ogrencilere Akademik yazmanin temel ilkelerini, paragraf çesitlerini, APA ve Turkçe yazim kurallarını öğretmek
Dersin İçeriği
Akademik yazmanin temel ilkeleri, paragraf çesitleri, APA ve Turkçe yazim kurallari, ozetten onerilere makale yaziminda dikkat edilecek unsurlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Silvia,J. P. (2018). How to write a lot.
Notlar
ders materyalleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik yazmanın temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ02 | Farklı paragraf türlerine uygun paragraf olusturur. |
ÖÇ03 | APA ve Turkçe yazım kurallarını uygun ve dogru sekilde kullanir. |
ÖÇ04 | Özetten önerilere kadar her aşamada makale yazımında dikkat edilecek unsurlara dikkat ederek yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | akademik yazmanın temel ilkeleri | ilgili okumaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | paragraf çeşitleri | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | APA yazım kuralları | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Türkçe yazım kuralları | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Özet Yazımı | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Giriş ve konunun tanıtımı | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Problemin yazımı | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | ders konularını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Amaç, araştırma soruları ve önem | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yöntem | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bulgular | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tartışma | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | öneriler | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | akademik yazma sanatı | Dersde kullanacakları nüsha üzerinde çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | genel değerlendirme | ders konularını gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 3 | 51 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |