ALMS214 Çocuklar İçin Edebiyat

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS214
Ad Çocuklar İçin Edebiyat
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk ve edebiyat çocuğun kendi hayatına uygulayabileceği değerleri öğrenmesinde ona kaçınılmaz bir gereksinim sağlayacaktır. Değişen yaşam koşullarıyla ortaya çıkan çağdaş edebiyat ürünleri ve yazarlarla çocukların birebir buluşturulmaları onların dilsel ve zihinsel gelişimini olumlu yönde etkileyecektir.

Dersin İçeriği

Dersin hedef kitlesi olan çocukların gelişim özellikleri; duygu, düşünce ve hayal dünyaları ele alınacaktır. Çocuk edebiyatının özellikleri ve önemi, çocuk edebiyatı türleri, çocuk edebiyatının gelişimi irdelenecektir. Çocuklar için nasıl bir edebiyat olmalı konusu irdelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Öğretim elemanının hazırladığı ders notu

Notlar

Elkind, F. (1995). Çocuk ve Toplum-Çocuğun Toplumsallaşması (N. Güngör, Çev.). İstanbul: Gündoğan Yayıncılık. Plath, M.; Mannhaupt, G. (2008). Kinder-Lesen-Literatur. Hohengehren: Schneider Demirel, Ş.; Çeçen, M.A.; Seven, S.; Tozlu, N.; Uludağ,M.E. (2010). Edebi Metinlerle çocuk edebiyatı. Ankara: Pegem Ewers, H.H. (2000). Literatur für Kinder und Jugendliche. München: Fink Knobloch, J., & Dahrendorf, M. (2001). Offener Unterricht mit Kinder- und Jugendliteratur. Hohengehren: Schneider Verlag.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuğa yönelik edebi eserlerde bulunması gereken özellikleri tanır
ÖÇ02 Edebiyatın, çocuğun gelişimindeki temel ilkeler olan bilişsel, ruhsal ve sosyal yönüne artı değer kattığını bilir
ÖÇ03 Edebiyatın çocuğa görelik ilkeleri olan dil ve üslup, eğitsellik ve okuma alışkanlığı teşvikinin olduğunu bilir
ÖÇ04 Edebiyatın çocuğun söz varlığını, cümle kurma yeteneğini ve okuma alışkanlığını geliştirdiğini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk kavramının tanımı Çocuk kavramını tanımsal olarak açıklayabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Çocukluk kavramının tanımı Bu kavram ile ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
3 Çocuğun gelişim özellikleri Çocuğun gelişim özelliklerinin neler olduğunu bilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Çocuğun bilişsel ve fiziksel gelişimi Çocuğun bilişsel gelişimini bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çocukta dil gelişimi ve dil-düşünce ve yaratıcılık arasındaki ilişki Çocuktaki dil ve yaratıcılık arasındaki ilişkiye dair araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Edebiyatın tanımı Edebiyat kavramının ne olduğunu bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Edebiyat ve çocuk. Edebiyatın çocuğun gelişimi açısından önemi Edebiyatın çocuğun gelişimine ne tür katkı sağladığını araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Edebi metinlerle çocuğun gelişimine katkı sunmak Edebi metinleri ayırt eder Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Edebi metin olarak masal ve masallarda aranılan nitelikler Masalların neler olduğunu bilebilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Edebi metin olarak fabl ve çocuk eğitiminde fabl türünün yeri ve önemi Fabl ve özelliklerini bilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
12 Edebi metin olarak efsanelerin özellikleri Efsanelerin özelliklerini bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Edebi metin olarak şiir. Çocuk için şiirin önemi. Şiirin çocuktaki dil becerisini geliştirmeye katkısı Şiiri bilir. Konu ile ilgili araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Edebi metin olarak tiyatro. Geleneksel Türk tiyatrosu Tiyatronun özelliklerini bilir Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Edebi metin olarak biyografi. Otobiyografi ve yarı otobiyografi arasındaki farkı bilebilme Otobiyografiyi bilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
16 Genel tekrar Konuları genel tekrar ile hatırlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 57
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,28
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:29