EFMZ112 Eğitim Psikolojisi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ112
Ad Eğitim Psikolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Ahmet TOGAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrenme ve öğretimi etkileyebilecek gelişimsel, psikolojik, sosyal vb. alanlara ve etkenlere kuramsal, bilimsel ve güncel bir bakış açısı kazandırma; bu bakış açısını yaşantılarına ve deneyimlerine yansıtabilmelerinin desteklemesidir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, eğitim psikolojisinin tanımı ve çalışma alanları ele alınmaktadır. Gelişimle ilgili temel kavramlar ve gelişim ilkeleri incelenerek gelişim kuramlarına genel bir bakış sunulmaktadır. Bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gibi gelişim alanlarının yanı sıra öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramlar üzerinde durulmaktadır. Öğrenmeyi etkileyen gelişimsel faktörler ve sosyal-kültürel etkileşim unsurları da ders kapsamında detaylandırılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım.

Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi (Editör: Prof. Dr. Mehmet Engin DENİZ), Eğitim Psikolojisi (Editör: Prof Dr. Ayşe ULUSOY).

Notlar

Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim (Editör: Binnur YEŞİLYAPRAK) .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 eğitim psikolojisinin temel kavramlarını anlar
ÖÇ02 gelişim ve gelişimle ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ03 gelişimi etkileyen faktörleri kavrar
ÖÇ04 Kişilik gelişiminde temel örüntüleri açıklar
ÖÇ05 Piagetin bilişsel gelişim düzeylerinin öğrenme açısından doğurgularını açıklar
ÖÇ06 Kolbergin ahlak gelişimi kuramını toplumsal değişim temelinde değerlendirir
ÖÇ07 Öğrenme sorunlarının engellenebilmesi veya çözümü için gerçekçi öneriler sunar
ÖÇ08 Gelişim ve öğrenme açısından, kişisel ve sosyal problemleri tespit eder
ÖÇ09 Gelişim ve öğrenme açısından, bireysel farklılıklar ile sosyal-kültürel yaşamın etkileşim örüntülerine örnekler verir
ÖÇ10 öğrenmeyi ve öğrenme kuramlarını açıklar
ÖÇ11 öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar
ÖÇ12 edimsel ve klasik koşullanmayı anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Eğitim psikolojisinde temel kavram ve ilkeler İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişim alanları ve gelişim dönemleri İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziksel gelişim, dil gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilişsel gelişim İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yaşam dönemleri ve kişilik gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
7 Ahlak gelişimi İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay
8 Ara Sınav İlgili okumalar ve gözlemler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bireysel farklılıklar, sosyal kültürel yapı; sorunlar ve gelişim ve öğrenme ilişkileri İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız I İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
11 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız II İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
12 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız III İlgili okumalar, gözlem, görüşme vb. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenme psikolojisinde farklı bakış açıları: Davranışçı, bilişselci, sosyal yapıcılar İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Motivasyon İlgili okumalar, gözlemler, kompozisyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Gözden geçirme ve tartışma İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okumalar ve gözlemler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okumalar ve gözlemler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:56