EFMZ114 Türk Eğitim Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ114
Ad Türk Eğitim Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türk eğitim tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini irdeleme, Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim ve öğretmen eğitimi alanındaki yasal, yapısal ve eğitsel düzenlemeleri inceleyebilmedir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, Türk eğitim tarihinin dönemlere göre temel özellikleri incelenmektedir. Türk eğitim tarihindeki yasal ve yapısal düzenlemeler ele alınarak, Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren eğitim basamaklarında yaşanan gelişmeler tartışılmaktadır. Eğitim basamaklarına göre öğretmen yetiştirme uygulamaları detaylandırılacak, ayrıca Türk Eğitim Sistemi'nde tarihsel süreç içerisinde yaşanan sorunlar ve gelişmeler analiz edilecektir. Bu ders, öğrencilere Türk eğitim tarihini, gelişim süreçlerini ve mevcut sistemdeki yapısal özellikleri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirme imkânı sunmayı amaçlamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Türk Eğitim Tarihi (Yahya Akyüz), Türk Eğitim Tarihi (İsmail Doğan)

Notlar

Türk Eğitim Tarihi (İsmail Güven)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler Türk eğitim sisteminin tarihi sürecinde kaydedilen değişmeleri ve gelişmeleri idrak eder.
ÖÇ02 Öğrenciler Türk eğitim tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar.
ÖÇ03 Öğrenciler Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar.
ÖÇ04 Öğrenciler İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır.
ÖÇ05 Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir Sosyal Bilim Olarak Tarih ve Eğitim Bilimi Tarih derslerinden hatırlananlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk Eğitim Tarihinin Amacı, Dönemleri, Konuları 1 Ders içeriğinin tanıtımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Türk Eğitim Tarihinin Eğitim Olgusu Açısından Önemi İlgili ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Türk Eğitim Tarihinin Amacı, Dönemleri, Konuları 2 Yapılan hazırlık çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Orta Asya Türk Devletlerinden, Hunlarda, Göktürklerde ve Uygurlarda Eğitim uygulamaları Hazırlanan çalışmaların sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 İç Asya Türk Devletlerinden Karahanlılar, Selçuklular ve Anadolu Selçuklularında Eğitim uygulamaları Karahanlılar Selçuklular ve Anadolu Selçukluları döneminde yetişen eğitim ve bilim adamları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Osmanlılarda Eğitim uygulamaları I Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Osmanlılarda Eğitim uygulamaları II İlgili ders notları ve eğitimde yenileşme çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Cumhuriyetin Kuruluş Yıllarında Eğitim ve Eğitimin Temel Özellikleri lgili ders notları ve sayısal veriler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları, Eğitim alanında yapılan İnkılaplar ve uygulamaları Eğitim reformları ve uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Cumhuriyet Döneminde Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler Eğitimin yasal dayanakları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminin Dayandığı Temel İlkeler Milli Eğitim Temel Kanunu ve kapsamı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Yakın Dönem Türk Eğitim Alanındaki Gelişmeler I İlgili Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yakın Dönem Türk Eğitim Alanındaki Gelişmeler II İlgili Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 72
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,88
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 07:39