MATZ118 Ortaokul Matematik Öğretim Programları

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ118
Ad Ortaokul Matematik Öğretim Programları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları, öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları gibi temel özelliklerini öğrenmesi ve uygulamasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar ele alınarak, ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi incelenmektedir. Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler üzerinde durulacaktır. Ders kapsamında öğrenme ve alt öğrenme alanları, kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları ile diğer derslerle ilişkisi değerlendirilecektir. Ayrıca, ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla bağlantıları ele alınacak, programda kullanılan yöntem, teknikler, araç-gereç ve materyaller tartışılacaktır. Ölçme-değerlendirme yaklaşımı ile öğretmen yeterlilikleri de dersin önemli konuları arasında yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

MEB (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2006). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB (2013). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2015). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Özmantar, M. F., Akkoç, H., Kuşdemir Kayıran, B., & Özyurt, M. (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Pegem Akademi Yayınları. (S.31-37)

Notlar

NCTM, (2000). The standards 2000 project. Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Matematik öğretim programındaki yer alan öğrenme alanlarının (sayılar, cebir, geometri, ölçme,...) program içindeki önemini açıklar
ÖÇ03 Matematik öğretim programdaki kazanımları önceki programlarla karşılaştırır
ÖÇ04 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini karşılaştırır
ÖÇ05 Matematik öğretim programında yer alan hedef boyutunu önceki programlara karşılaştırır
ÖÇ06 Matematik öğretim programında yer alan içerik boyutunu önceki programlara karşılaştırır
ÖÇ07 Matematik öğretim programında yer alan öğrenme öğretme boyutunu önceki programlara karşılaştırma
ÖÇ08 Matematik öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme boyutunu önceki programlara karşılaştırır
ÖÇ09 Ülkemizdeki matematik öğretim programlarını diğer ülkelerdeki programlarla benzerliklerini analiz eder.
ÖÇ10 Ülkemizdeki matematik öğretim programlarını diğer ülkelerdeki programlarla farklılıklarını benzerliklerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve beklentilerin açıklanması İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriği İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Ortaokul matematik dersi öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Ortaokul matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliği İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ortaokul matematik dersi öğretim programının kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriğinin ilkokul ve lise programları ile ilişkisinin incelenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Ortaokul matematik dersi öğretim programının kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ortaokul matematik dersi öğretim programının öğretmen yeterlilikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Genel tekrar ve değerlendirme Examining the related sources Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 09:57