Genel Bilgi
Kod | MATZ118 |
Ad | Ortaokul Matematik Öğretim Programları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları, öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları gibi temel özelliklerini öğrenmesi ve uygulamasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar ele alınarak, ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi incelenmektedir. Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler üzerinde durulacaktır. Ders kapsamında öğrenme ve alt öğrenme alanları, kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları ile diğer derslerle ilişkisi değerlendirilecektir. Ayrıca, ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla bağlantıları ele alınacak, programda kullanılan yöntem, teknikler, araç-gereç ve materyaller tartışılacaktır. Ölçme-değerlendirme yaklaşımı ile öğretmen yeterlilikleri de dersin önemli konuları arasında yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MEB (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2006). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı. MEB (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB (2013). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2015). Ortaokul matematik dersi öğretim programı. MEB (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
Notlar
NCTM, (2000). The standards 2000 project. Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Matematik öğretim programındaki yer alan öğrenme alanlarının (sayılar, cebir, geometri, ölçme,...) program içindeki rolünü ve önemini açıklar |
ÖÇ03 | Matematik öğretim programdaki kazanımları önceki programlarla karşılaştırır |
ÖÇ04 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini inceler. |
ÖÇ05 | Matematik öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme boyutunu önceki programlara karşılaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve beklentilerin açıklanması | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriği | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | 7 Ortaokul matematik dersi öğretim programının uygulanabilirliği | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının içeriğinin ilkokul ve lise programları ile ilişkisinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının öğretmen yeterlilikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Examining the related sources | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |