RSMZ111 Temel Tasarım 1

9 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ111
Ad Temel Tasarım 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SONER TİRE
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Handan NARİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SONER TİRE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Doğayı gözlemleme, organik ve inorganik formları tanıma, soyutlama, yorumlama ve yeniden kurgulama. Temel sanat elemanlarını ve ilkelerini bilme, bunları tasarım sürecinde kullanabilme. Tasarım oluşturmada görsel düşünmenin ve yaratıcılığın önemini kavrama. Bu süreçte etik ilkelerin önemini benimseme.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi,doku,form,mekan,vb) ve ilkeleri (ritim,hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik, vb) içerir. Bu ilke ve elemanlarla içerik ve biçim ilişkileri kurularak özgün ve yaratıcı tasarımlar oluşturulur. Uygulamalarda kavramsal düşünme ile sanatsal düşünme ilişkilendirilip farklı disiplinler arasında bağlantı kurulur. Etik ilkelerin önemi kavratılır. Ayrıca, dönem sonunda portfolyo oluşturulur.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Görsel İletişimdeTemel Tasarım H.Yakup Öztuna Sanatın Temelleri Ocvirk,Stinson ,Wigg,Bone,Cayton Temel Tasar Hulusi Güngör Temel Sanat Eğitimi Nevide Gökaydın

Notlar

Sanat Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım ilke ve elemanlarını açıklar
ÖÇ02 Tasarım ilke ve elemanları uyguladığı tasarımlarda düzenler
ÖÇ03 Tasarımları farklı materyallerle ilişkilendirerek sunar
ÖÇ04 Yapılan tasarımları gözden geçirip eleştirisini yapar
ÖÇ05 Tasarım süreçlerini farklı disiplinlerle bağlantısını kurar
ÖÇ06 Tasarımlarda estetik ve etik ilkeleri sorgular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrecilerle tanışma. Dersin içeriği ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Atelye düzeni ve çalışma koşulları üzerine konuşma. Temel tasarım eleman ve ilkelerin anlatılması. Kaynakların hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Nokta ve çizgi ile tasarım oluşturmalar. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Yapılan eskizlerden birini seçerek ,farklı malzemelerle tasarım oluşturma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tasarımın tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Nesne-mekan ilişkilerinin kompozisyon içinde ki anlatımları. (birlik-bütünlük, doluluk boşluk, vb.) Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bununla ilgili eskizler yapma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Doku ile tasarım oluşturma (nesne etüdü yapmak). Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Doku ile tasarım oluşturma.(dokunsal doku ,vizüel dokuların yeniden yorumlamalarda kullanılması.) Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Doku ile üç boyutlu tasarımlar oluşturma. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Projelerin tamamlanması ve öğrencilerle değerlendirilmesi. Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Form ve denge Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Form ve denge bilgisi verilerek farklı disiplinlerle ilişkilendirek tasarım oluşturma Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Oluşturulan tasarımlardan portfolyo hazırlanması. Malzeme ve teknik bilginin verilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin kontrol edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 220
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,80
AKTS 9 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 06:54