EFMZ112 Eğitim Psikolojisi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ112
Ad Eğitim Psikolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
İrem ŞAHİN YOLUK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme ve öğretimi etkileyebilecek gelişimsel, psikolojik, sosyal vb. alanlara ve etkenlere kuramsal, bilimsel ve güncel bir bakış açısı kazandırma; bu bakış açısını yaşantılarına ve deneyimlerine yansıtabilmelerinin desteklemesi.

Dersin İçeriği

Eğitim psikolojisinin tanımını, çalışma alanlarını, gelişimle ilgili temel kavramları, gelişimin ilkelerini, gelişim kuramlarını, gelişim alanlarını, öğrenme ve öğretimle ilgili farklı kuramları ve öğrenmeyi etkileyen gelişimsel ve sosyal kültürel etkileşim faktörlerini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Yıldırım, İ. (2008). Eğitim psikolojisi. Anı Yayıncılık. Yeşilyaprak, B. (2006). Eğitim psikolojisi. Pagema Yayıncılık, 376s, Ankara. Deniz, M. E. (2012). Eğitim psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayınları, 2. Bacanli, H. (2007). Eğitim psikolojisi. Alkım Yayınevi, İstanbul, trs.

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim psikolojisinin temel kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Gelişimle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Gelişimi etkileyen faktörleri kavrar.
ÖÇ04 Gelişim dönemi ve gelişim ödevlerini açıklar.
ÖÇ05 Kişilik gelişiminde temel örüntüleri açıklar.
ÖÇ06 Piagetin bilişsel gelişim düzeylerinin öğrenme açısından doğurgularını açıklar.
ÖÇ07 Kolbergin ahlak gelişimi kuramını toplumsal değişim temelinde değerlendirir.
ÖÇ08 Öğrenme sorunlarının engellenebilmesi veya çözümü için gerçekçi öneriler sunar.
ÖÇ09 Kuram ve uygulama da öğrenmeye farklı bakış açılarını açıklar.
ÖÇ10 Gelişim ve öğrenme açısından, kişisel ve sosyal problemleri tespit eder.
ÖÇ11 Gelişim ve öğrenme açısından, bireysel farklılıklar ile sosyal-kültürel yaşamın etkileşim örüntülerine örnekler verir.
ÖÇ12 Eğitim psikolojisi ve diğer alanlar arasındaki ilişkiyi kavrar.
ÖÇ13 Öğrenmeyi etkileyen kavram ve faktörleri açıklar.
ÖÇ14 Örgün ve yaygın eğitimi öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 1
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi I Power-point sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilim ve bilim olarak eğitim psikolojisi II Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişim alanları ve gelişim dönemleri Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Fiziksel gelişim, dil gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bilişsel gelişim Power-point sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Yaşam dönemleri ve kişilik gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ahlak gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bireysel farklılıklar, sosyal kültürel yapı; sorunlar ve gelişim ve öğrenme ilişkileri Power-point sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sosyal kültürel yapı ve bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bireysel farklılıklar temelinde: gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gelişime ve öğrenmeye dair sorunlarımız Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenme psikolojisinde farklı bakış açıları Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Davranışçı, bilişselci, sosyal yapıcılar Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Gözden geçirme ve tartışma Araştırma, okuma, kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:18