Genel Bilgi
Kod | RSMZ229 |
Ad | Batı Sanat Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NİMET KESER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Roma Dönemi sanatından 19. yüzyıla kadar önemli sanat dönemleri ve akımlarının biçim, içerik ve tematik niteliklerine ilişkin bilgiyi kazandırmayı ve söz konusu dönemlerin ve akımların benzerlik ve farklılıklarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Roma Dönemi sanatından 19. yüzyıla kadar önemli sanat dönemleri ve akımlarının (Bizans, Romanesk, Gotik, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Maniyerizm, Barok, Rokoko, Neo-Klasisiszm, Romantizm, Realizm) sanatçıları ve başyapıtlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
-Nimet Keser, Sanat Sözlüğü -E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü -Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, -Susie Hodge, Sanatın Kısa Öyküsü -Giorgio Vasari, Sanatçıların Hayat Hikayeleri -Donald Arlond, Sanat Tarihi
Notlar
Online sanat müzeleri, sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat alanındaki gelişmeleri ve değişimleri açıklar |
ÖÇ02 | Sanat dönemleri, akımları kronolojisini özetler. |
ÖÇ03 | Sanat akımlarının temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Sanat akımlarının temsilcilerini, önde gelen sanatçılarını tanır. |
ÖÇ05 | Sanat eserlerini sanat akımlarıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ06 | Sanat akımları arasındaki biçimsel farkları tanımlar. |
ÖÇ07 | Sanat akımlarının tematik eğilimlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Farklı sanatsal tekniklerin kronolojisini özetler. |
ÖÇ09 | Sanatta konuların değişimini sosyal dönüşümle ilişkilendirerek açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Paleolitik Dönem'den Klasik Roma Kültürüne kadar resim, heykel ve mimari alandaki değişimlerinin genel tekrarı | Dersle ilgili kitap ve makale araştırması yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Klasik Roma ve erken Hristiyanlık sanatı | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Orta Çağ sanatı: Romanesk ve Gotik sanatı | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Erken Rönesans kütürünün ve sanatının biçimlenmesi | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İİtalyan Yüksek Rönesans sanatının nitelikleri, başyapıtlar ve önde gelen sanatçılar. | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kuzey Avrupa Rönesans sanatı | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Maniyerizm, Barok, Rokoko | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sınav sorularının değerlendirilmesi ve dönüt verme | Ders notları gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Neo-Klasisizm, Akademik Sanat Yaklaşımı | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Romantizm: Temel ilkeleri, önde gelen sanatçıları ve başyapıtları | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Realizm, temel ilkeleri, önde gelen sanatçılar ve başyapıtlar | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Empresyonizm, post empresyonizm | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Art Nouveau, Art and Craft Hareketi | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem konularının genel değerlendirmesi ve sanat dönemlerinin karşılaştırlması | Konuyla ilgili kaynak taraması, ilgili metinlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 44 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,76 | ||
AKTS | 2 AKTS |