Genel Bilgi
Kod | EFMZ109 |
Ad | Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEKERİYA KAZANCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEKERİYA KAZANCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilişim öğretmen adaylarını mesleği tanımalarını sağlamak, mesleğe uyum sürecini kısaltmak ve kolaylaştırmak, kariyer planı yapıp, alternatif kariyer planları konusunda farkındalık oluşturmak.
Dersin İçeriği
Bilişim öğretmenlerinin iş ortamları ve çalışma koşulları, mesleğin sınıfta ve yönetimde gerektirdikleri, kariyer planlama ve alternatif kariyer planları geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kariyer Planlama ve Geliştirme, Pegem Akademi, Kemal Öztemel
Notlar
mesleği tanıma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meslek ve kariyer kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İş ortamını koşulları, kuralları ve yükümlülükleri ile birlikte tanır. |
ÖÇ03 | Okul koşullarında mesleğinin gerektirdiklerini listeler. |
ÖÇ04 | Sınıf koşullarında mesleğinin gerektirdiklerini listeler. |
ÖÇ05 | Kariyer planlamasının temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ06 | Kariyer planı raporu oluşturur. |
ÖÇ07 | Alternatif kariyer planlaması yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | meslek ve kariyer tanımları | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | toplumda üretim ve iş rollerinin dağılımı | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | mesleklerin doğuşu | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | toplumların değişimi ve geleceğe hazırlanmak | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | kariyer planlamaya giriş | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | öğretmenlik mesleğini incelemek | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | öğretmenlikle bağlantılı meslekler | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ders notu ve ilgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilişim öğretmenliğini okulda inceleme | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Bilişim öğretmenliğinin sınıfta gerektirdikleri | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bilişim öğretmenliğinin okuldaki yükümlülükleri | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Bilişim öğretmenliği ile ilgili MEB platform ve araçlarını tanıma, | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilişim öğretmenleri ve okul yönetimi ilişkileri | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bilişim öğretmenliğinin özel sektör olanakları | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Bilişim öğretmenliği için kariyer planlama çalışması | ders notu ve ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |