RSMS207 Tasarım Kültürü

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS207
Ad Tasarım Kültürü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tasarımın, kültürün ve medeniyetin ne olduğunu, tasarımın kültürler arasındaki farklılıklarını, özelliklerini teorik ve uygulamalı olarak aktarmak.

Dersin İçeriği

Bu derste öncelikle tasarım nedir (İm, sembol, bezeme, bezek, su gibi geleneksel tasar tanımları) sorusundan yola çıkarak, tasarımın kökenini, tarihsel gelişimini, tasarımın görsel dünyasını, kültürler arasındaki benzerlikleri ve farklıları içermektedir. Ayrıca günümüz sanatıyla ilişkilendirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kültür • Terry Eagleton • Can Yayınları Sanat ve Toplum • Herbert Read • Hayalperest Yayınevi

Notlar

Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür • Malcom Bernard • Ütopya Yayınları Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahtarı • Doğan Kuban • YKY Gerçekliğe ve Geleneğe Karşı • Halil Turhanlı • Encore Anadolu Kültüründe Estetik • Necmi Karkın • Ekin Basım Yayın Batıya Göçün Sanatsal Evreleri • Doğan Kuban • İş Bankası Yayınları Sanatlar ve Toplumsal Etkileşim • Mukadder Çakır Aydın • E Yayınları Sanatın Sonundan Sonra • Arthur C. Danto • Ayrıntı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım, kültür, medeniyet, sanat kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ02 Sanat ve tasarım tarihindeki belli başlı eserleri isimleriyle ayırt edebilir.
ÖÇ03 Sanat ve tasarım tarihindeki eserleri sanat akımlarıyla ilişkilendirebilir.
ÖÇ04 Kültür ve medeniyet kavramlarını tasarımla ilişkilendirebilir.
ÖÇ05 Sanat ve tasarım tarihindeki farklı sanatsal tekniklerin kronolojisini özetleyebilir.
ÖÇ06 Sanat ve tasarım tarihindeki eserler arasındaki önce-sonra, neden-sonuç ilişkilerini açıklayabilir.
ÖÇ07 Tasarım, kültür, medeniyet, sanat kavramlarının günümüzdeki etkilerini açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 1
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım nedir (İm, sembol, bezeme, bezek, yanış, su gibi geleneksel tasar tanımları hakkında bilgi Kaynak araştırması ve bir araya getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tasar tanımlarının örneklendirilmesi Kaynak araştırması, görsel örneklerin toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Kültür ve medeniyet kavramlarının tanımı, örneklendirilmesi Kaynak araştırması, görsel örneklerin toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Kültür ve Medeniyet kavramlarının yaşantılarımızla ilişkilendirilmesi Kaynak araştırması, görsel örneklerin toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Tasarımın örnekler üzerinden tarihsel gelişimi (İlk Türkler) Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
6 Tasarımın örnekler üzerinden tarihsel gelişimi (Selçuklu ve Osmanlı ) Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Tasarımın örnekler üzerinden tarihsel gelişimi (Türkiye Cumhuriyeti) Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Tasarımın örnekler üzerinden tarihsel gelişimi ve bu süreçte kültürle ilişkilendirilmesi Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Tasarımın örnekler üzerinden tarihsel gelişimi, bu süreçte kültürle ilişkilendirilmesi ve değerlendirilmesi Örnekler üzerinden soru - cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Tasarımın günümüz sanatındaki yeri Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
12 Tasarımın günümüz sanatındaki yeri ve uygulama alanları Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Günümüz sanatında tasarım ve kültürün ilişkilendirilmesi Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Günümüz sanatında tasarım ve kültürün ilişkilendirilmesi ve örneklerle incelenmesi Teorik ve görsel kaynakların toparlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Günümüz sanatında tasarım ve kültürün ilişkilendirilmesi, örneklerle incelenmesi ve değerlendirilmesi Örnekler üzerinden soru - cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.11.2024 03:33