Genel Bilgi
Kod | RSMZ216 |
Ad | Anasanat Atölye II (Grafik) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarihsel gelişimi içinde grafik tasarım alanını tartışmak; grafik tasarım ilkelerini, tasarım sürecini ve öğelerini öğretmek; grafik tasarımda üretim biçimlerini tanıtmak; grafik tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders: Grafik tasarım alanını tarihsel gelişimi içinde incelemeyi; günümüz grafik tasarım alanını ve üretim biçimlerini anlamayı; temel grafik tasarım ilkeleri, öğeleri ve unsurlarını öğrenmeyi ve bu bilgilerin grafik tasarım ürünlerinde etkinliğinin tartışılmasını; grafik tasarım süreci ve öğelerini anlamayı; grafik tasarımda üretim biçimlerini tanımayı; tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarının öğretilmesini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak
Kaynaklar
Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu
Notlar
Görme Biçimleri John Berger Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean Grafik Tasarım Alain Well
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarım kültürü ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tasarım sürecini açıklar |
ÖÇ03 | Grafik tasarımda üretim biçimlerini tartışarak, tasarım problemine uygun görseller üretir |
ÖÇ04 | Grafik tasarım alanında öne çıkan yerel ve ulusal tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirerek yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini artırır. |
ÖÇ06 | Grafik tasarım projelerinde karşılaşılan sorunlara yönelik yaratıcı ve fonksiyonel çözümler geliştirme becerisi edinir. |
ÖÇ07 | Grafik tasarım sürecinde gerekli olan programları kullanma yetisine sahip olur. |
ÖÇ08 | Tasarım tarihini etkileyen faktörleri bilir. |
ÖÇ09 | Grafik ürünlerde biçim ve içerik ilişkisini bilir. |
ÖÇ10 | Grafik ürünlerde kullanılan imge, simge (Sembol), metafor, mesaj, slogan, söylem arasındaki farkları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bahar dönemi ders içeriğinin açıklanması, gerekli materyallerin bildirilmesi. Kaynak önerileri. | Dönem Programını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje içerik araştırması | Proje bağlamında yazılı ve görsel kaynaklara ulaşır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Proje konusu üzerinde derinleşme ve eskizler | Proje fikri bulur ve eskizler oluşturur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Biçim, İçerik, Özgünlük, Konu, Tema. | Eskizlerine devam eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İmge, Simge (Sembol), Metafor, Mesaj, Slogan, Söylem. | Grafik tasarımın dili hakkında yazılı ve görsel kaynakları araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Proje üzerindeki uygulamaların görüşülmesi | Proje fikri eskiz uygulamalarını ürünleştirir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Uygulamaların geliştirilmesi | Proje uygulamalarına devam eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tasarım tarihini etkileyen faktörler; kuramsal makale okumaları ve tartışmalar. | Yazılı ve görsel kaynakları araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tasarım tarihini etkileyen faktörler. | Yazılı ve görsel kaynakları araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları ortak kullanım anlatımı. | Grafik tasarım programları hakkında araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eskizler | Eskiz ve uygulamalara devam eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Eskizler II | Eskiz ve uygulamalara devam eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dijital aktarım | Eskizlerini dijital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dijital eskizler | Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Öz değerlendirme | Projeyi ve sunumunu gözden geçirir. Eksiklerini inceler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 202 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,08 | ||
AKTS | 8 AKTS |