RSMZ216 Anasanat Atölye II (Grafik)

8 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ216
Ad Anasanat Atölye II (Grafik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tarihsel gelişimi içinde grafik tasarım alanını tartışmak; grafik tasarım ilkelerini, tasarım sürecini ve öğelerini öğretmek; grafik tasarımda üretim biçimlerini tanıtmak; grafik tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu ders: Grafik tasarım alanını tarihsel gelişimi içinde incelemeyi; günümüz grafik tasarım alanını ve üretim biçimlerini anlamayı; temel grafik tasarım ilkeleri, öğeleri ve unsurlarını öğrenmeyi ve bu bilgilerin grafik tasarım ürünlerinde etkinliğinin tartışılmasını; grafik tasarım süreci ve öğelerini anlamayı; grafik tasarımda üretim biçimlerini tanımayı; tasarım alanında kullanılan bilgisayar programlarının öğretilmesini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak

Kaynaklar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu

Notlar

Görme Biçimleri John Berger  Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger   Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis  Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford  Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard   İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys  Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean  Grafik Tasarım Alain Well


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarım kültürü ve tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Grafik Tasarım alanına ait temel kavramları öğrenir.
ÖÇ03 Tasarım sürecini açıklar
ÖÇ04 Grafik tasarımda üretim biçimlerini tartışarak, tasarım problemine uygun görseller üretir
ÖÇ05 Grafik tasarım sürecinde gerekli olan programları kullanır.
ÖÇ06 Grafik tasarım alanında öne çıkan yerel ve ulusal tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 3
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bahar dönemi ders içeriğinin açıklanması, gerekli materyallerin bildirilmesi. Kaynak önerileri. Yazılı ve Görsel Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje içerik araştırması Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Proje konusu üzerinde derinleşme ve eskizler Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Biçim, İçerik, Özgünlük, Konu, Tema. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İmge, Simge (Sembol), Metafor, Mesaj, Slogan, Söylem. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Proje üzerindeki uygulamaların görüşülmesi Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Uygulamaların geliştirilmesi Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasarım tarihini etkileyen faktörler; kuramsal makale okumaları ve tartışmalar. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tasarım tarihini etkileyen faktörler. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları ortak kullanım anlatımı. Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Eskizler Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eskizler II Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dijital aktarım Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dijital eskizler Yazılı ve Görsel Kaynaklar, Proje Temelli Öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Öz değerlendirme Yazılı Sınav , Proje Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav , Proje Tasarım Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 192
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,68
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 01:31