RSMS206 Yazı

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS206
Ad Yazı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yazının uygarlık tarihindeki yerinin anlaşılması ve yazı tasarımını harf ve karakter bazında sahip olduğu niteliklere duyarlı sanatçılar yetiştirilmesi.

Dersin İçeriği

Bu derste yazı tasarımının tarihçesi ve yazı karakterlerinin incelikleri uygulamaya dayanan projelerle desteklenerek işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yazı tasarımına ilgi duymak

Kaynaklar

"The Elements of Typographic Style" - Robert Bringhurst "Thinking with Type" - Ellen Lupton "Stop Stealing Sheep & Find Out How Type Works" - Erik Spiekermann, E.M. Ginger "Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design" - Timothy Samara "Typographic Systems" - Kimberly Elam "The Anatomy of Type: A Graphic Guide to 100 Typefaces" - Stephen Coles "Just My Type: A Book About Fonts" - Simon Garfield "Type Matters!" - Jim Williams "Thinking in Type: The Practical Philosophy of Typography" - Alex W. White "Type Rules!: The Designer's Guide to Professional Typography" - Ilene Strizver

Notlar

Çukurova Üniversitesi kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yazı ile uygarlık tarihi arasındaki ilişkiyi öğrenir.
ÖÇ02 Yazı tasarımın temel kavramlarını tanır.
ÖÇ03 Yazının iletişimsel rolü üzerine yoğunlaşır
ÖÇ04 Harf ve yazı karakterlerini uygulamalı olarak inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi ve çağdaş kültür-sanat mekânlarını eğitim öğretim sürecinde etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin açıklanması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yazının kökenleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Piktogramlar Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Uygulama projesinin seçimi Görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Farklı kültürlerde harfler görsel araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Eskizlerin görüşülmesi Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Eskizlerin ve ödev tesliminin görüşülmesi Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Proje teslimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
9 Rönesans Sonrasında Yazı Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Rönesans döneminde yazı tipi tasarımcıları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Matbaa sonrasi yazı tasarımının görsel nitelikleri Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Uygulama projesi ile ilgili ilk eskizlerin görüşülmesi Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama projesi ile ilgili eskizlerin görüşülmesi Eskiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tipografi terimleri üzerine bir derleme Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Final ödev tesliminin açıklanması Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öz değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje teslim Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2024 06:12