RSMS208 Sanat Felsefesi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS208
Ad Sanat Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MELTEM GÖKMEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, sanat ve estetik kavramlarını açıklayarak sanat ve sanat yapıtının ne olduğunun anlamını araştırır. Sanat yapıtlarını biçim, içerik ve öz açısından değerlendirir. Sanat kuramlarını (yansıtmacı, anlatımcı, biçimci, işlevsel vb.) açıklayarak farklı değer alanları oluşturur.

Dersin İçeriği

Bu ders, sanat ve estetik kavramları ile sanat felsefesinin diğer disiplinlerle (estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi, sanat sosyolojisi, sanat psikolojisi vb.) olan ilişkilerini içerir. Sanat kuramlarını, sanatın kökeni ve işlevini açıklayarak sanatın tanımının bağlantısını kurar. Ayrıca, çağdaş sanat anlayışlarında geçerli olan yaygın görüşleri de kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Estetik İsmail Tunalı Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Berna Moran Grek Estetiği İsmail Tunalı Sanat Felsefesi Prof. Dr. İhsan Turgut Estetiğin ABC'si Hülya Yetişken

Notlar

Sanat Katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat ve estetik kavramlarını tanımlayıp yorumlar
ÖÇ02 Sanatı farklı disiplinlerle (estetik, sanat eleştirisi, sanat tarihi, sanat sosyolojisi, sanat psikolojisi vb.) ilişkilendirerek açıklar
ÖÇ03 Değer alanı oluşturarak yaşamın ve sanatın içindeki etik ve estetik ilkeleri tanımlar
ÖÇ04 Sanatı farklı kuramlarla ilişkilendirip açıklar
ÖÇ05 Çağdaş sanatı takip ederek çağın yaygın görüşleriyle bağlantısını kurar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatlar eğitiminin temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 2
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere dersin tanıtımı. dersin içeriği ve yöntemi ile ilgili bilgi verme. Farklı kaynakların araştırılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sanat Felsefesi nedir bilgisinin verilmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Sanat Felsefesinin diğer disiplinlerle (estetik. sanat tarihi. sanat eleştirisi...) ilişkisini tartışmak. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sanat nedir. sanatın yapısı, tarihsel süreç içerisinde değişen tanımlarının incelenmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sanatın kökeni, kaynağı ( Büyü iş ve oyun kuramları ) üzerine bilgi verme Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanat yapıtı nedir, saat yapıtında içerik biçim ilişkisi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sanat kuramları, yansıtmacı kuramlar hakkında bilgi verilmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anlatımcı kuramlar. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Biçimci kuramlar. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İzleyici merkezli kuramlar. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ontolojik estetik üzerine bilgi verilmesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Ontolojik estetik ve estetik nesne çözümlemesi. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Felsefe tarihi içindeki filozofların sanat felsefesine ilişkin görüşleri ve sanata yansımaları (Kant, Hegel ...) Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çağdaş sanat ve felsefe ilişkileri. Sanatın çağımızdaki durumu ve felsefi yaklaşımları. Farklı kaynaklardan bilgilerin bir araya getirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:15