Genel Bilgi
Kod | RSMZ303 |
Ad | Anasanat Atölye 3 (Heykel) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üç boyutlu düşünme biçimi ile birlikte; çizim, kompozisyon ilkeleri, kil biçimleme, kalıp alma ve döküm yapma becerisini kazanmak
Dersin İçeriği
Uygulama ağırlıklı yürütülen bu derste, üç boyut algısı ve plastik biçimleme becerisi kazandırılmaktadır. Çizim çalışmaları, kilden yapılan doğa etütleri, antik kopya büstler ve canlı modelden etütler yapılmasının ardından kalıp alma ve döküm yapma işlemleri ve teknikleri çalışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanatın Öyküsü. Norbert Lynton, remzi Kitabevi, Modern Sanatın Öyküsü. E. H. Gombrich, Remzi Kitabevi, Sanat ve Yanılsama.Pierre Bourdieu,Alfa Yayıncılık, Özi Huntürk, Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınları, Sanatın Kuralları.Özi Huntürk,Hayalperest Yayınevi,Heykel ve Sanat Kuramları
Notlar
kütüphane, atölye çalışmaları, çeşitli sanatçı örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyut algısını kazanır. |
ÖÇ02 | Canlı modelden Anatomi çalışmaları yaparak, insan bedenini tanır, |
ÖÇ03 | Heykelde oran-orantı, ışık-gölge, form-hacim, yüzey, ritm, doku gibi kompozisyon elemanlarını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Canlı modellerden büst etütleri yapabilir. |
ÖÇ05 | Negatif kalıplardan pozitif dökümleri yapabilir. |
ÖÇ06 | Malzeme ve teknik bilgilerini ilk ve orta okul düzey öğrencilerine öğretebilir |
ÖÇ07 | Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak ilk ve orta öğretim öğrencilerinin gelişimini izler, |
ÖÇ08 | Doğa formlarının plastik yorumlarını yapabilir, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin amacı, yöntemi, konuları ve ölçme-değerlendirme (sınav, performans, sunum, vb.) hakkında bilgilendirme yapma | Dersin içeriğinin ve kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çalışma konusunun ( canlı modelden etüt çalışması) örnekler ve kavramlar üzerinden tartışılıp belirlenmesi | Eskiz çizimler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi, | Eskiz çizimler, örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Uygulama süreci 2, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Uygulama süreci 3, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Çalışmanın sonlandırılması ve genel değerlendirme | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yeni çalışma için, konu (Duruş, Pozisyon) belirlenmesi ve örnekler üzerinden tartışılması,eleştiri ve analiz yapma, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Canlı modelden ayrıntılı desen çizimi ve anatomik detay çizimleri | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Canlı modelden etüt çalışmasına başlangıç 1, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Canlı modelden etüt çalışması, 2 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Canlı modelden etüt çalışması, 3 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Canlı modelden etüt çalışması, 4 | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Başarılı çalışmaların kalıbının alınması, | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Çalışmaların kalıptan çıkarılması | Örnek inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |