Genel Bilgi
Kod | RSMZ302 |
Ad | Anasanat Atölye 4 (Grafik) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, temel grafik tasarım algısının üzerine inşa edilen projeler ile öğrencinin farklı kavramlar hakkında yaratıcı fikir geliştirmesi bunu fikirlerini etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürmesi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrenciler geçen dönemlerde edindikleri temel grafik tasarım algısı ve yaratıcı düşünme alışkanlıklarını yeni projelerle dijital ortama aktarmaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar: http://gmk.org.tr/publications/yazilar , https://www.ico-d.org/ , https://www.aiga.org/ https://www.designobserver.com/ , http://www.posterfortomorrow.org/ http://www.posterposter.org/ , https://www.typographicposters.com/ https://adage.com/ , https://www.adsoftheworld.com/ , https://www.adforum.com/ https://www.epica-awards.com/ , http://kirmiziodulleri.com/ https://www.thisiscolossal.com/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel grafik tasarım algısını daha ileri bir düzeye taşıyarak teorik bilgilerini uygulamada kullanır |
ÖÇ02 | Farklı kavramlar üzerine yaratıcı fikirler geliştirir ve bu fikirleri tasarıma dönüştürür. |
ÖÇ03 | Dijital tasarım yazılımlarını etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Fikirlerini etkili bir görsel iletişim tasarımına dönüştürür. |
ÖÇ05 | Tasarım problemlerine yaratıcı çözümler geliştirir ve tasarım süreçlerini planlayıp yönetir. |
ÖÇ06 | Görsel tasarımın temel prensiplerini projelerde etkin bir şekilde uygular. |
ÖÇ07 | Dijital tasarım trendlerini takip eder. |
ÖÇ08 | Tasarımları profesyonel bir şekilde sunma ve anlatma becerisi geliştirir. |
ÖÇ09 | Kişisel bir tasarım tarzı ve görsel dil oluşturur. |
ÖÇ10 | Hem kendi çalışmalarını hem de diğer tasarımları eleştirel bir bakış açısıyla açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki döneme dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | 2.Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, paylaşılması | 2.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | 3.Proje ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi | 3.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
4 | 4.Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. | 4.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. | 5.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. | 6.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7.Yapılan eskizler üzerinden en uygun yönelimin seçilmesi. | 7.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | 9.Seçilen eskizlerin olgunlaştırılması. | 9.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | 10.Kağıt üzerindeki eskizlerin bilgisayar ortamına taşınması | 10.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | 11.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması | 11.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 12.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması | 12.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | 13.Bilgisayardaki farklı denemeler hakkında kararlar alınması. | 13.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14.Bilgisayardaki çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. | 14.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15.Bilgisayardaki çalışmaların çıktıya hazırlanması ve proje görselleri üzerinde son tartışmalar. | 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |