RSMZ302 Anasanat Atölye 4 (Grafik)

4 AKTS - 1-4 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ302
Ad Anasanat Atölye 4 (Grafik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. SEVGİ ARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, temel grafik tasarım algısının üzerine inşa edilen projeler ile öğrencinin farklı kavramlar hakkında yaratıcı fikir geliştirmesi bunu fikirlerini etkin bir görsel iletişim tasarımına dönüştürmesi sağlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Uygulama ve teorinin eş zamanlı olarak yürütüldüğü bu derste, öğrenciler geçen dönemlerde edindikleri temel grafik tasarım algısı ve yaratıcı düşünme alışkanlıklarını yeni projelerle dijital ortama aktarmaktadırlar.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar: http://gmk.org.tr/publications/yazilar , https://www.ico-d.org/ , https://www.aiga.org/ https://www.designobserver.com/ , http://www.posterfortomorrow.org/ http://www.posterposter.org/ , https://www.typographicposters.com/ https://adage.com/ , https://www.adsoftheworld.com/ , https://www.adforum.com/ https://www.epica-awards.com/ , http://kirmiziodulleri.com/ https://www.thisiscolossal.com/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel grafik tasarım algısını daha ileri bir düzeye taşıyarak teorik bilgilerini uygulamada kullanır
ÖÇ02 Farklı kavramlar üzerine yaratıcı fikirler geliştirir ve bu fikirleri tasarıma dönüştürür.
ÖÇ03 Dijital tasarım yazılımlarını etkin bir şekilde kullanmayı öğrenir.
ÖÇ04 Fikirlerini etkili bir görsel iletişim tasarımına dönüştürür.
ÖÇ05 Tasarım problemlerine yaratıcı çözümler geliştirir ve tasarım süreçlerini planlayıp yönetir.
ÖÇ06 Görsel tasarımın temel prensiplerini projelerde etkin bir şekilde uygular.
ÖÇ07 Dijital tasarım trendlerini takip eder.
ÖÇ08 Tasarımları profesyonel bir şekilde sunma ve anlatma becerisi geliştirir.
ÖÇ09 Kişisel bir tasarım tarzı ve görsel dil oluşturur.
ÖÇ10 Hem kendi çalışmalarını hem de diğer tasarımları eleştirel bir bakış açısıyla açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir önceki döneme dair öz değerlendirmelerin paylaşılması ve yeni projenin tanıtılması Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
2 2.Verilen projeye dair yapılan kaynak taramaları ve araştırmaların topluca görüşülmesi, paylaşılması 2.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 3.Proje ile ilgili farklı örneklerin gösterilip birlikte incelenmesi ve ilk fikir eskizleri hakkında bilgi alış-verişi 3.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
4 4.Proje hakkında ilk sunumlar; fikirlerin tartışılması, yapılan görsel eskiz değerlendirmesi. 4.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 5.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. 5.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 6.Öğrenci çalışmaları ve yapılan görsel eskizler üzerine yorumların paylaşılması. 6.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 7.Yapılan eskizler üzerinden en uygun yönelimin seçilmesi. 7.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 9.Seçilen eskizlerin olgunlaştırılması. 9.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 10.Kağıt üzerindeki eskizlerin bilgisayar ortamına taşınması 10.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 11.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması 11.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 12.Bilgisayardaki uygulamalara devam edilmesi ve öğrencilerin karşılaştığı sorunların cevaplanması 12.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 13.Bilgisayardaki farklı denemeler hakkında kararlar alınması. 13.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 14.Bilgisayardaki çalışmaların sonuca doğru ilerlemesi. 14.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması ve hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 15.Bilgisayardaki çalışmaların çıktıya hazırlanması ve proje görselleri üzerinde son tartışmalar. 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 11:10