Genel Bilgi
Kod | TDE760 |
Ad | Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Ahmed Yeseviden son döneme kadar Türk Tasavvuf Edebiyatı içinde yer alan önemli şair ve ediplerin manzum ve mensur eserleri tahlil etmektir.
Dersin İçeriği
Dini tasavvufi halk edebiyatının başlıca temsilcileri ve dini tasavvufi halk edebiyatının gelişim süreci bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erman Artun - Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı
Notlar
Abdurrahman Güzel - Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslamiyet öncesi inanç sistemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Dini tasavvufi Türk edebiyatının gelişim dönemini açıklar. |
ÖÇ03 | Tasavvuf teorilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Tasavvuf akımlarını tahlil eder. |
ÖÇ05 | Anadolu halk sufiliği geleneğini yorumlar. |
ÖÇ06 | Dini-tasavvufi halk edebiyatı zümrelerini tahlil eder. |
ÖÇ07 | Tasavufi manzum biçimlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Tasavvufi mensur biçimlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadoluda tasavvuf düşüncesine genel bir bakış | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türk dünyasında tasavvuf düşüncesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yunus Emrenin yaşadığı dönem, Yunus Emreyi hazırlayan şartlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yunus Emre hakkında yazılmış makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 5 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yunus Emrenin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 6 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yunus Emrenin takipçileri ve Türkiye sahasına nüfuzu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Pir Sultan Abdal | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hacı Bektaş Veli ve takipçileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kaygusuz Abdalın Şiirlerinin Tahlili 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kaygusuz Abdalın Şiirlerinin Tahlili 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |