ELT821 Foreign Language Learning Policies

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT821
Ad Foreign Language Learning Policies
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu programın amacı öğrencilerin ülkemizde ve diğer ülkelerde eğitimin her düzeyinde planlana makro düzey politikaları ve bunların uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda araştırma yapma becerilerini geliştirmeleridir.

Dersin İçeriği

Yabancı Dil eğitiminde makro düzeyde planlama ve mikro düzeyde uygulamalar, Türkiye ve diğer ülkelerde ilköğretim ve orta öğretiminde yabancı dil politikaları, ülkemizde öğretmen eğitiminde politikalar, yüksek öğretimin İngilizce olarak öğretilmesi ile ilgili politikalar

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kırkgöz, Y. (2007). English language teaching in Turkey: Policy changes and their implementations, RELC Journal, 38(2), 216-228. Kırkgöz, Y. (2007). Language planning and implementation in Turkish primary schools, Current Issues in Language Planning, Special Issue, 8(2), 174-191. Kırkgöz, Y. (2009). Globalization and English language policy in Turkey, Educational Policy, 23(5), 663-684.

Notlar

Ek kaynak, video ve kitap gibi materyaller dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dersle ilgili temel konuları anlar
ÖÇ02 Yabancı dil politikasının makro ve mikro düzeyde uygulamalarını bilir
ÖÇ03 Türk ilköğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanmasını değerlendirir
ÖÇ04 Türk orta öğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanmasını değerlendirir
ÖÇ05 Yabancı dil politikalarını evrensel botutta analiz eder
ÖÇ06 Avrupa ülkelerinde okullarda uygulanan yabancı dil politikalarını anlar
ÖÇ07 Asya ülkelerindeki yabancı dil politikalarını anlar
ÖÇ08 Evrenselleşme çerçevesinde Türkiyede (yabancı dil) öğretmen eğitimi politikasını analiz eder
ÖÇ09 Yabancı dil eğitiminde kültürler arası boyut kavramını değerlendirir
ÖÇ10 Eğitimde değişim uygulamalarında öğretmenin rolünü tanır
ÖÇ11 Türk yüksek öğretiminde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikalarını analiz eder
ÖÇ12 Avrupa ülkelerinde yüksek öğretimde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikaların sentezini yapar
ÖÇ13 Türk üniversitelerinde yabancı dil eğitim politikaları ile ilgili kritik konuları değerlendirir
ÖÇ14 Türk üniversitelerinde yabancı dil eğitim politikaları ile ilgili kritik konuların analizini yapar
ÖÇ15 Derste incelenen konuların sentezini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Konu ile ilgili makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Yabancı dil politikasının makro ve mikro düzeyde uygulamaları Özet hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Türk ilköğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanması Milli Eğitim Politikalarını okumak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Türk orta öğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanması Konunun eleştirel bir yansımasını yazmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
5 Yabancı dil politikalarına evrensel bir bakış Konu ile ilgili yayınları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Avrupa ülkelerinde okullarda uygulanan yabancı dil politikaları Belirlenen bazı Avrupa ülkelerinin okul düzeyindeki yabancı dil eğitimi politikalarını internetten araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Asya ülkelerindeki yabancı dil politikaları Belirlenen bazı Asya ülkelerinin okul düzeyindeki yabancı dil eğitimi politikalarını internetten araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
9 Evrenselleşme ve Türkiyede (yabancı dil) öğretmen eğitimi politikası YOK öğretmen eğitimi politikasını incelemek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
10 Yabancı dil eğitiminde kültürler arası boyut Konunun eleştirel bir yansımasını yazmak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Eğitimde değişim uygulamalarında öğretmenin rolü Müfredat programı değişikliği konusunda birkaç öğretmenle görüşme yaparak deneyimlerini belirlemek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Türk yüksek öğretiminde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikalar Konu ile ilgili yayınları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Avrupa ülkelerinde yüksek öğretimde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikalar Konu ile ilgili yayınları okuma ve özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Türk üniversitelerinde yabancı dil eğitim politikaları ile ilgili kritik konular Konu ile ilgili eleştirel bir rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
15 Derste incelenen konuların genel tekrarı Konuların kısa özetini yazarak aralarında ilişki kurma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 09:56