Genel Bilgi
Kod | RSMS401 |
Ad | Çağdaş Türk Sanatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ALİ DOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders görsel sanatlar öğretmen adaylarının, Çağdaş Türk sanatının oluşumundan günümüze kadar ki sürecini; “sanatsal gelişmeler”, "sanatsal olgular", "sanat akımları", "sanatçılar" ve "sanat eserleri" üzerinden inceleyerek değerlendirmeler yapabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Türk geleneksel sanatları, Türk sanatında batılılaşma hareketleri, Cumhuriyet dönemi Türk sanatı, Türk sanatında gruplar, 1940’larda Türk sanatında gelişmeler, Modernleşme süreci ve görsel kültür, II. Dünya Savaşı sonrası Türkiye’de ve Dünya’da sanatsal ortam, 1960- 1980 Dönemi Çağdaş Türk Sanatı, 1980 Sonrası Dönemde Türkiye' de ve Dünya'da Ekonomik, Politik, Kültürel ve Sanatsal Ortam, 1980’lerde Türkiye’de Çağdaş Sanat, Türkiye'de Galeriler, Müzeler ve Sanat Fuarları, İstanbul Bienalleri, Türk Sanatçıların Dünya Sanatına Açılımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. "Çağdaş Türk Sanatı" , Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi 2. "Türk Sanatı", Kaya ÖZSEZGİN, İş Bankası Kültür Yayınları 3. "Türk Resminde Yeni Dönem'", Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi 4. "Başlangıcından bugüne Çağdaş Türk Sanatı Tarihi", 4 Cilt, (Günsel Renda, Turan Erol), Tiglat Yayınları. 5. "Seksenlerde Türkiye'de Çağdaş Sanat: Yeni Açılımlar" (Editörler: İpek Duben-Esra Yıldız) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 6. "Türk Resmi ve Eleştirisi", İpek Duben, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Süreli Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Cumhuriyetin kültür ve sanat politikalarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Çağdaş Türk Sanatının gelişim sürecinde dönemin sosyo-kültürel yapısının sanatçılar ve üretilen eserler üzerine etkilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Cumhuriyet öncesi Türk sanatı ile Cumhuriyet sonrası Türk sanatı arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ05 | Çağdaş Türk sanatçılarını ve eserlerini dönemleri ve özellikleriyle tanımlar. |
ÖÇ06 | Çağdaş Türk Sanatının temel özelliklerini dönemlere göre açıklar. |
ÖÇ07 | Çağdaş Türk Sanatı ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ08 | Çağdaş Türk Sanatının gelişiminde müzeler, sanat galerileri ve sanat fuarlarının etkisini açıklar. |
ÖÇ09 | Çağdaş Türk Sanatının güncel sorunlarını tanımlar. |
ÖÇ10 | Çağdaş Türk sanatçılarının önemli eserlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ders içeriğinin ve sürecin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgilendirme | Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Türk Geleneksel Sanatları Üzerine İncelemeler ve Değerlendirmeler | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türk Sanatında Batılılaşma Hareketleri Bağlamında Yaşanan Gelişmeler ve Dönüşümler | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatına Giriş | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türk Sanatında Gruplar ve Gruplaşma Eğilimleri | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | 1940’larda Türk Sanatını Yönlendiren ve Etkileyen Başlıca Gelişmeler ve Devlet Politikaları: Yerelleşme, Yöreselleşme ve Özgünleşme Çabaları | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Türk sanatında Modernleşme Süreci ve Görsel Kültürün Dönüşümü: Örneklerle İnceleme | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Proje Ödevi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
9 | II. Dünya Savaşı Sonrası Türkiye’de ve Dünyada Ekonomik, Politik, Kültürel ve Sanatsal Ortamın Analizi. | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | 1960- 1980 Dönemi Çağdaş Türk Sanatında Yönelimler ve Yeni Eğilimler | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | 1980 Sonrası Dönemde Türkiye' de ve Dünya'da Ekonomik, Politik, Kültürel ve Sanatsal Ortamın Analizi. | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | 1980’lerde Türkiye’de Çağdaş Sanatın Gelişimi: Örneklerle İnceleme I | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | 1980’lerde Türkiye’de Çağdaş Sanatın Gelişimi: Örneklerle İnceleme II. | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Türkiye'de Galeriler, Müzeler ve Sanat Fuarlarının Gelişimi: Örneklerle İnceleme | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Türkiye'de Çağdaş Sanat: İstanbul Bienalleri | Kuramsal araştırma, Power Point sunumu hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |