Genel Bilgi
Kod | RSMS401 |
Ad | Çağdaş Türk Sanatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ALİ DOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, 2. Dünya Savaşı sonrası Türkiye' de plastik sanatlar alanındaki gelişmeleri açıklamak ve anlatmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders günümüz çağdaş Türk sanatının; "sanat akımları", "sanatsal olgular", "sanat eserleri" ve "sanatçılar" üzerinden incelenmesini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. "Çağdaş Türk Sanatı" , Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi 2. "Türk Sanatı", Kaya ÖZSEZGİN, İş Bankası Kültür Yayınları 3. "Türk Resminde Yeni Dönem'", Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi 4. "Başlangıcından bugüne Çağdaş Türk Sanatı Tarihi", 4 Cilt, (Günsel Renda, Turan Erol), Tiglat Yayınları. 5. "Seksenlerde Türkiye'de Çağdaş Sanat: Yeni Açılımlar" (Editörler: İpek Duben-Esra Yıldız) İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 6. "Türk Resmi ve Eleştirisi", İpek Duben, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Süreli Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Cumhuriyetin kültür ve sanat politikalarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Çağdaş Türk Sanatının gelişim sürecinde dönemin sosyo-kültürel yapısının sanatçılar ve üretilen eserler üzerine etkilerini tartışır. |
ÖÇ04 | Cumhuriyet öncesi Türk sanatı ile Cumhuriyet sonrası Türk sanatı arasındaki farklılıkları açıklar. |
ÖÇ05 | Çağdaş Türk sanatçılarını ve eserlerini dönemleri ve özellikleriyle tanımlar. |
ÖÇ06 | Çağdaş Türk Sanatının temel özelliklerini dönemlere göre açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve proğramının tanıtımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | II. dünya savaşı sonrası Türkiyede ve dünyada ekonomik , politik, kültürel ve sanatsal ortam analizi. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | 1940- 1960 dönemi çağdaş Türk sanatında yönelimler. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1960- 1980 dönemi çağdaş Türk sanatında yönelimler. | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1980 sonrası dönemde Türkiye' de ve Dünya'da ekonomik, politik kültürel ve sanatsal ortamın analizi. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1980 lerde Türkiyede çağdaş sanatın gelişimi : örneklerle inceleme I | Anlatın ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1980 lerde Türkiyede Çağdaş sanatın gelişimi: örneklerle inceleme II. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev proje | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Türkiye'de galeriler, müzeler ve sanat fuarlarının gelişimi. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türkiye de çağdaş sanat :Genç Etkinlik sergileri | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiye'de Çağdaş Sanat :İstanbul Bienalleri I. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye' de Çağdaş Sanat : İstanbul Bienalleri II. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de Çağdaş Sanat: İstanbul bienalleri III. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türk sanatçıların dünya sanatına açılımı. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Türkiye de çağdaş sanat: Örnekler üzerinden inceleme I. | Anlatım ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |