RSMS404 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMS404
Ad Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Handan NARİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Handan NARİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının eğitimde kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini tanımalarını sağlamak, bu araçların kullanımı konusundaki farkındalıklarını, bilgi ve becerilerini geliştirmek ve öğrenci başarısını değerlendirmede dikkat etmesi gereken hususları benimsemelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları, yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, hakkında bilgileri içermektedir. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme ile ilgili bilgileri de kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

McMillan, J. (2015). H. Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili Bir Öğretim İçin İlke ve Uygulamalar, (6.Bs.), (Çeviri Editör: Asım Arı), Eğitim Kitabevi Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. T. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi. Karasar, N. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, EDAM.

Notlar

Yöktez, Ulakbim gibi erişime açık adreslerden edinilen bilimsel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf içi değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ02 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarının ve özelliklerinin neler olduğunu söyler
ÖÇ03 Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki işlevinin farkında olur.
ÖÇ04 Ölçme ve değerlendirme araçlarının genel özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesinde kullanılan ölçme araçlarını inceler.
ÖÇ06 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan teknikleri açıklar.
ÖÇ07 Farklı öğrenme alanlarına uygun ölçme araçları geliştirir.
ÖÇ08 Dersin kazanımına ve sürece uygun ölçme araçları geliştirir.
ÖÇ09 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında ilgili ölçütleri açıklar.
ÖÇ10 Alana özgü sınıf içi değerlendirme aracı hazırlar.
ÖÇ11 Geliştirdiği ölçme araçlarına uygun değerlendirme yöntemleri kullanır.
ÖÇ12 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları Herhangi bir ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Dersin içeriği ile ilgili kaynakları araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Kısa cevaplı sınavlar ve Doğru-yanlış tipi testler Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Çoktan seçmeli testler Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli testler ve sözlü sınavlar Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem ve görüşme Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Performans değerlendirme Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öğrenci ürün dosyası Bölüm okuması ve örnek sorular hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Araştırma kağıtları ve araştırma projeleri Bölüm okuması ve örnek hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi ve öz değerlendirme Bölüm okuması ve örnek hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Tutum ölçekleri Bölüm okuması ve örnek sunulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar Bölüm okuması ve örnek sunulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme Bölüm okuması ve örnek sunulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 03:40