Genel Bilgi
Kod | RSMZ408 |
Ad | Seçmeli Sanat Atölye 6 (Grafik) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarımın temel ilkelerini öğretmek; yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri etkin ve özgün bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler grafik tasarımı disiplinine uygun anlatım dilini ve yöntemleri oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden uygulamalar geliştirir.
Dersin Ön Koşulu
Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak
Kaynaklar
Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu
Notlar
Görme Biçimleri John Berger Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean Grafik Tasarım Alain Well
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Tasarım temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Temel tasarım bilgilerini portfolyo tasarımına adapte etmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Portfolyo tasarımı çerçevesinde çoklu sayfa tasarımı üretme deneyimini edinir. |
ÖÇ04 | Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ05 | Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımlarını tanır. |
ÖÇ06 | Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular. |
ÖÇ08 | Grafik tasarım bilgisini öğretmenlik mesleği doğrultusunda nasıl kullanacağını bilir. |
ÖÇ09 | Bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanır. |
ÖÇ10 | Kendi portfolyosunu tasarlayıp uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Selamlaşma, tatil değerlendirmesi, Yeni proje konusunun verilmesi ve konuyla ilgili araştırma yönteminin, tarihsel bağlantının aktarılması | Önceki dönemde yapılan projeleri gözden geçirir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje konusuna dair öğrenci araştırmalarının görüşülmesi, tarihsel anlatım. | Grafik tasarım projelerini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. | Grafik tasarım proje eskizleri hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. | Grafik tasarım proje eskizlerini çoğaltır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II | Eskizlerini yeni fikirlerle destekler; yeni eskizler yapar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrenci araştırmalarının sonuca yönelik değerlendirilmesi. | Araştırma ve eskizlerini savunmaya yönelik kuramsal araştırmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. | Proje sunumlarını hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Vize sunumunda oluşturulan sunumların değerlendirilmesi. | Sunumlarını destekleyen kuramsal tartışmaya hazırlanır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi | Grafik tasarım programlarını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi II | Tasarım programlarını araştırır; olasılıkları inceler. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi III | Tasarım programlarını kendi projesinde nasıl kullanacağını planlar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Photoshop programına dair öğrenci sorularının cevaplanması, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi IV | Tasarım programlarında yapılan çalışma videolarını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında değerlendirilmesi. | Tasarımlarını programlarda hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında netleştirilmesi II. | Tasarımlarını programlarda hazırlar II. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Öz değerlendirme | Programda hazırladığı tasarımların sunumuna hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Programda hazırladığı tasarımların son sunumuna hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |