RSMZ408 Seçmeli Sanat Atölye 6 (Grafik)

2 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RSMZ408
Ad Seçmeli Sanat Atölye 6 (Grafik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Grafik tasarımın temel ilkelerini öğretmek; yaratıcı fikir geliştirebilme ve bu fikri etkin ve özgün bir çözüm önerisine dönüştürebilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler grafik tasarımı disiplinine uygun anlatım dilini ve yöntemleri oluşturabilmeyi, farklı konu ve kavramlar üzerinden uygulamalar geliştirir.

Dersin Ön Koşulu

Tasarım problemleri üzerinde yaratıcı çözümler geliştirme motivasyonuna sahip olmak

Kaynaklar

Grafik Tasarım Temelleri Seti 10 Kitap Gavin Ambrose Paul Harris Grafik Tasarımda Görsel Algı Dr. Abdulgani Arıkan Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü Gavin Ambrose İletişim Sözlüğü Erol Mutlu

Notlar

Görme Biçimleri John Berger  Bir Fotoğrafı Anlamak John Berger   Resmin Tarihi Mağaradan Bilgisayar Ekranına David Hockney Martin Gayford Yazı Nedir Roland Barthes Korku Kültürü Risk Almamanın Riskleri Frank Furedi İşaretten Konuşmaya Dilin Kökeni ve Gelişimi Michael C Corballis  Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri Susie Hodge Tarih Boyunca Kent Kökenleri Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği Lewis Mumford  Sanat Tasarım ve Görsel Kültür Malcolm Barnard   İmparatorluk ve İletişim Araçları Harold A İnnys  Yazı İnsanlığın Belleği Georges Jean  Grafik Tasarım Alain Well


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım temel kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Temel tasarım bilgilerini portfolyo tasarımına adapte etmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Portfolyo tasarımı çerçevesinde çoklu sayfa tasarımı üretme deneyimini edinir.
ÖÇ04 Grafik tasarım ile sanat disiplinleri arasındaki farkları açıklar.
ÖÇ05 Çağdaş grafik tasarımcıları ve grafik tasarım yaklaşımlarını tanır.
ÖÇ06 Verili zaman çerçevesinde proje yürütme becerisi kazanır.
ÖÇ07 Bilgisayar tekniğini geliştirerek bunları tasarımlarında uygular.
ÖÇ08 Grafik tasarım bilgisini öğretmenlik mesleği doğrultusunda nasıl kullanacağını bilir.
ÖÇ09 Bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanır.
ÖÇ10 Kendi portfolyosunu tasarlayıp uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Selamlaşma, tatil değerlendirmesi, Yeni proje konusunun verilmesi ve konuyla ilgili araştırma yönteminin, tarihsel bağlantının aktarılması Önceki dönemde yapılan projeleri gözden geçirir.
2 Proje konusuna dair öğrenci araştırmalarının görüşülmesi, tarihsel anlatım. Grafik tasarım projelerini araştırır.
3 Proje konusuna dair öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. Grafik tasarım proje eskizleri hazırlar
4 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım. Grafik tasarım proje eskizlerini çoğaltır.
5 Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi, örneklerle anlatım II Eskizlerini yeni fikirlerle destekler; yeni eskizler yapar.
6 Öğrenci araştırmalarının sonuca yönelik değerlendirilmesi. Araştırma ve eskizlerini savunmaya yönelik kuramsal araştırmalar yapar.
7 Öğrenci sunumlarının sonuç noktasında netleştirilmesi. Proje sunumlarını hazırlar.
8 Ara Sınav
9 Vize sunumunda oluşturulan sunumların değerlendirilmesi. Sunumlarını destekleyen kuramsal tartışmaya hazırlanır.
10 Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi Grafik tasarım programlarını araştırır.
11 Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi II Tasarım programlarını araştırır; olasılıkları inceler.
12 Projeye özgü çözümlemeler için photoshop programına yönelik anlatımlar, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi III Tasarım programlarını kendi projesinde nasıl kullanacağını planlar.
13 Photoshop programına dair öğrenci sorularının cevaplanması, Öğrenci eskiz ve fikirlerinin görüşülmesi IV Tasarım programlarında yapılan çalışma videolarını araştırır.
14 Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında değerlendirilmesi. Tasarımlarını programlarda hazırlar.
15 Bilgisayarda çözümlenen tasarımların sonuç noktasında netleştirilmesi II. Tasarımlarını programlarda hazırlar II.
16 Öz değerlendirme Programda hazırladığı tasarımların sunumuna hazırlanır.
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Programda hazırladığı tasarımların son sunumuna hazırlanır.


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 10:54