BTES406 Özel Eğitim ve Teknoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BTES406
Ad Özel Eğitim ve Teknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilere özel öğretimde kullanılan öğretim teknolojileri ve bununla ilgili projelerin geliştirilmesi sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler; özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları; özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler; özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi; işitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri; üstün zekalı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri; herhangi bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli özgün bir uygulama fikri geliştirme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Özel Eğitimde Materyal Tasarımı Oktay Taymaz Sarı Emine Şeker Eğiten Kitap

Notlar

orgm.meb.gov.tr


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel eğitim gruplarını tanır.
ÖÇ02 Özel eğitim grupları için geliştirilen öğretim teknolojilerini bilir.
ÖÇ03 Özel eğitim grupları için teknoloji içerikli proje tasarlar ve geliştirir.
ÖÇ04 Özel eğitim gruplarının öğrenme ihtiyaçlarını bilir.
ÖÇ05 Özel eğitim gruplarının teknoloji ile ilişkisini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri alanının gerektirdiği temel değerleri, ilkeleri, kanun, yönetmelik ve etik kuralları bilir ve bunlara uygun davranır. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme ve Öğretme, Öğretim teknolojileri, Bilişim teknolojileri ile ilgili ana akım kuramları, yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim öğretim sorun veya faaliyetlerinin gerektirdiği öğretim teknolojilerini seçer ve kullanır. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal bilgileri öğrenme ortamlarında çözüm amaçlı kullanır . 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenme ve öğretme problemlerini belirler ve çözümleri tasarlar, bu tasarıma uygun yöntemleri seçer ve uygular. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alır ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ülkemizde ve dünyadaki güncel sorunları ve değişimleri takip edip, yakın gelecekteki toplumun gerektireceği bilgi ve becerileri edinme amacıyla öğrenme ve kendini geliştirme faaliyetlerine girişir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni durumlarda yeni öğrenme görevleri üstlenir ve bir öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağıtımında sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. Paydaşlarla işbirliği içinde verimli bir ortak çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğretim teknolojileri alanı kapsamında, toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik bireysel ve grup projeleri üretir . 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenmeyi öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ortaya çıkan yeni teknolojileri öğrenir, kullanır; Öğretim teknolojileri temellerine uygun olarak bu yeni ortamlara uyumlu içerikler hazırlar ve öğrenmede etkili olacak şekilde sunar. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzaktan öğrenme kuramlarını bilir ve ana-akım uzaktan öğrenme uygulamalarını, ortam, araç, platform ve teknolojilerini öğrenme ve öğretme amaçlı olarak kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı: Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar ilgili temel kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Özel eğitime giriş Giriş Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 özel eğitimde teknoloji planlama Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 İşitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Üstün zekalı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Diğer özel eğitim gruplarındaki öğrenciler için öğretim teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 özel eğitim öğrencileri için öğretim teknolojilerini kritik noktalar Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili temel kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili temel kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 10:28