MDT231 Moda, Sanat ve Giysi Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Moda Tasarımı
Kod MDT231
Ad Moda, Sanat ve Giysi Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SELDA ARAS
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bir dönemin kültürel, sosyal ve sanatsal yönünden ortaya çıkan giysi tarihine ilişkin temel terminolojinin ve formları kavrar.

Dersin İçeriği

Hitit, Frig, Urartu, Helenistik Dönem Sanatı, Roma Sanatı, Bizans Sanatı ve İstanbul konularını, Selçuklu ve Osmanlı Sanatları ile batılılaşma dönemi sanatlarını kapsar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

C.Blackman 1900'den Bugüne Modanın Tarihi. FOGG Marnie, Modanın Tüm Öyküsü

Notlar

Aras Selda ders notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Moda kavramlarını ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.) tanımlayabilir. Kültürel ve toplumsal kimlik anlayışında modanın rolünü açıklar.
ÖÇ02 Tarihsel giysinin temel terminolojisi ve formlarını kavrar.
ÖÇ03 Giyim ve aksesuarlarının Kültürel değerler açısından karşılaştırılmasını yapabilir Modanın kapsamı, moda sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü, ve moda süreci konularını açıklar.
ÖÇ04 Kültürel etkileşim, cinsel kimlik, sınıf, statü açısından moda kavramını ilişkilendirebilir. Modada görünürlülük ( öncüler moda dışılar) olgusunu açıklayabilir, modanın tükenmesi konusunda yorumlar yapar.
ÖÇ05 Öğrenciler primitif kültürlerden başlayarak 20. Yüzyılın başlarına kadar olan dönemde hem global hem de yerel ölçekte tarihi giysiler hakkında temel terminolojileri tanımlayabilir.
ÖÇ06 Öğrenciler giysilerdeki tarihsel değişimler ve gelişmeler hakkında bilgi toplayabilir.
ÖÇ07 20. yüzyılın başlarına kadar giysi tasarımlarının tarihsel araştırması ile kullanımının önemini bilir.
ÖÇ08 Öğrenciler giysi tarihini değiştiren önemli ikon figürleri, değişen siluetleri tanımlar.
ÖÇ09 Öğrenciler kendi kültürel giysi formlarımızın ulusal ve folklorik öğeleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ10 Osmanlı Hanedanın Stili (1299/1923):Osmanlı İmparatorluğu ve Batılılaşma Dönemini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımların kalıplarını hazırlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. 3
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Moda kavramları ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.) araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Giysilerin tarihi süreçte gelişen yapısal formları araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kişisel gelişim, imaj oluşturma açısından moda araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Moda ve toplumsal kimlikler araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sınıf ve statünün oluşumunda moda araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kültürel etkileşim ve moda akımları,Kültürel süreklilik, endüstrileşme ve ekonomik uygulanırlık açısından moda araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Tarihsel giysiye ilişkin tarihsel araştırma; giysinin orijini, primitif giysilere giriş araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar önceki haftalarda işlenen konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğu giysileri: Mezopotamya Uygarlığı ( Sümerler, Babiller, Asurlar, Hitit ve Pers uygarlıkları), grup çalışması araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Akdeniz Uygarlığı Giysileri;Mısır Uygarlığı,Antik Uygarlıklar; Girit, Yunan, Etrüsk, Roma araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Anadolu Giysileri:Selçuklular (11. ve 13. yüzyıllar ), Türk giysilerinin kökenine giriş araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Orta Çağ:Bizans ve Hıristiyan ikonografisi,Gotik dönem, Osmanlı kültürünün Avrupa üzerine etkisi, Oryantalizm araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 rönesans, barok ve rokoko dönemi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Osmanlı Hanedanın Stili (1299/1923):Osmanlı İmparatorluğu ve Batılılaşma Dönemi araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Aydınlanma Dönemi: Fransız İhtilali Ampir, directoire dönem araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları önceki haftalarda işlenen konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları önceki haftalarda işlenen konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 12:16