Genel Bilgi
Kod | MDT235 |
Ad | İmaj Yönetimi ve Stil Danışmanlığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilere, stil danışmanlığı alanında uzmanlık bilgilerini öğretmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında kişilerarası ilişkiler bağlamında kişisel imajı oluşturan öğeler, ilk izlenimin önemi, imaj yönetimi ve kişisel imaj yönetiminde sözsüz iletişimin önemine gündelik yaşamdan örneklerle kültürler ve kültürlerarası düzeyde ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çakır, Ö. (2009). Ben Ne Giydiğimi Biliyor Muyum?, İstanbul: Epsilon Yayınevi. Kaba, A. (2012). Aysun Kaba ile Stilini Keşfet, İstanbul: Destek Yayınları. İbicioğlu, H.;Çiftçi, M.;Cerit E. (2014)Giyide Renklerin Uyumu, Hayat Yayın Grubu
Notlar
öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kişisel giyim tarzlarını bilir. |
ÖÇ02 | Farklı beden yapılarını analiz eder. |
ÖÇ03 | Farklı vücut yapılarına uygun giyim önerileri yapar. |
ÖÇ04 | Kişiye özel vücut, yüz ve renk analizini yapar. |
ÖÇ05 | Stil, imaj, moda ve trend kavramları arasındaki farkı anlar. |
ÖÇ06 | Analizler doğrultusunda kişiye uygun giysi modeli, kesim, renk ve kumaş özelliklerini belirler, saç, makyaj ve aksesuarları ile stil uygulamalarını tamamlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır | 3 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmaj ve stil nedir? | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kişisel imaj ve etkileşim | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Algılanma ve imaj yönetimi | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Farklı stillere giriş ve renk analizleri | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yüz yapısına ve saç renk ve yapısına uyumlu renk,takı, aksesuar moda ve stiller | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Vücut şekillerine uyumlu renk,aksesuar, moda ve stiller | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kişilik tiplerine ve entegrasyona giriş | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kumaşlara, desenlere giriş ve bir kişi için doğru deseni bulmak | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Aksesuar – model için doğru ayakkabı, takı, şapka, çanta, kemer vb.,aksesuarlar ve saç ve makyaj uyumu | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Bireysel renk analizleri-Renklerin insanlar üzerindeki etkileri | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Mevsime uyumlu moda ve stil oluşturabilme | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | imaj oluşturma- İmaj ve stilin insan üzerindeki etkileri nelerdir | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | imaj ve stil oluşturmak | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Mesleğe uyumlu giyim , aksesuar,saç, makyaj imajları ve stilleri oluşturmak | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev Projesi(Hazırlık ve sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |