Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT232 |
Ad | Kalıp Tasarımı IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel kadın yeleği ve temel çocuk kalıbı ile ilgili tüm işlemleri kavrar.
Dersin İçeriği
Temel kadın yeleği kalıbını,şablonunu, serilemesini, temel çocuk kalıbı, temel çocuk bedeni kol kalıbını yapar farklı modellere uyarlar. Pastal uygulamaları yapar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güngör Seyhun, A dan Z YE MODELİSTLİK 1, 2, 3.
Notlar
W. Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama Kadın Giyimi. Rüştü Uzel A.H.G. Temel Kalıp Bilgisi, W. Aldrich, Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama Çocuk Giyimi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kadın yeleği kalıbı çizer. |
ÖÇ02 | Temel kadın yeleği şablon kalıbını çizer. |
ÖÇ03 | Temel kadın yeleği kalıbını farklı modellere uyarlar. |
ÖÇ04 | Çocuk temel beden kalıbı çizer. |
ÖÇ05 | Çocuk temel bedeni kol kalıbı çizer. |
ÖÇ06 | Çocuk temel bedeni ve kol kalıbı şablonlarını çizer. |
ÖÇ07 | Temel çocuk pantolonu kalıbı çizer. |
ÖÇ08 | Temel çocuk pantolonu şablon kalıbını çizer. |
ÖÇ09 | Pastal uygulamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kadın yeleği kalıbı çizimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Temel kadın yeleği şablon kalıbı çizimi ve gerçek boyutta çalışma | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Temel kadın yeleği gerçek boyutta çalışma | Temel kadın yeleği temel işlem basamakları tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Temel kadın yeleği model uygulama | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Temel kadın yeleği kulplu model çalışma | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Astarlı temel kadın yeleği model uygulama | Temel kadın yeleği kalıbı kopya hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Çocuk temel bedeni çizimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Önceki çizimlerin tekrarı, farklı model çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocuk temel elbise çizimi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Çocuk temel elbise tam boyut çalışması | Çocuk temel elbise çizimi tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Çocuk temel elbise model uygulamaları | Çocuk temel elbise kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Çocuk temel elbise model çalışması | Çocuk temel elbise kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Çocuk temel pantolon çizimi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Çocuk temel pantolon model çalışması | Çocuk temel pantolon kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Çocuk temel pantolon üzerine tulum model uygulama | Çocuk temel pantolon kopya çizimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki çizimlerin tekrarı, farklı model çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki çizimlerin tekrarı, farklı model çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,80 | ||
AKTS | 4 AKTS |