KM237 Organik Kimya Lab. 1

3 AKTS - 0-4 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KM237
Ad Organik Kimya Lab. 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı temel saflaştırma yöntemlerinin kavranılması ve bazı temel organik reaksiyon düzeneklerinin kurulması, ürün eldesi, ürün saflaştırma ve FTIR analizi ile yapısının tayin edilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste organik kimyada çok sık kullanılan temel saflaştırma yöntemleri ve bazı organik reaksiyonların uygulamaları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Denel Organik Kimya Ender Erdik

Notlar

Organik Kimya T. W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott A. Snyder


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı organik bileşiklerin farklı çözücülerde çözünürlüğünü sınıflandırır.
ÖÇ02 Destilasyon yöntemiyle farklı sıvı karışımları birbirinden ayırır, her birinin miktarını tespit eder, hangi sıvı olduğu hakkında yorum yapar
ÖÇ03 Kristallendirme yöntemini kavrar, farklı katıları bu yöntemle ayırır ve tayin eder.
ÖÇ04 Süblimleşme yöntemini kavrar, bu yöntemi ayırma işlemlerinde kullanabilmeyi ilişkilendirir.
ÖÇ05 Ekstraksiyon yöntemini belirler, bu yöntemi kullanarak ağrı kesici bir tableti bileşenlerine ayırabilir.
ÖÇ06 Kromatografik yöntemleri belirler, bu yöntemle farklı maddeleri birbirinden ayırır ve saflaştırır
ÖÇ07 FTIR spektroskopisi ile maddelerde yapı tayinini tanımlar.
ÖÇ08 n-butilbromür sentezler, SN2 reaksiyon mekanizmasını öğrenir, ürünü saflaştırıp yapısını tayin edebilir.
ÖÇ09 t-butilklorür sentezler,SN1 reaksiyon mekanizmasını öğrenir, ürünü saflaştırıp yapısını tayin edebilir.
ÖÇ10 2-hekzanol sentezler, civa elementinin bertaraf edilmesini öğrenir, ürünü saflaştırabilir, FTIR analizi ile yapısını tespit edebilir
ÖÇ11 Alkanların halojenlenmesi deneyini gerçekleştirir, brom elementinin MSDS bilgisini öğrenir, halojenlenme reaksiyonunu ilişkilendirir.
ÖÇ12 Diizobütilen Sentezler, ürünü saflaştırır, yapısını tayin eder
ÖÇ13 Telafi Deneylerini gerçekleştirir
ÖÇ14 Ayırma tekniklerini ve hangi durumda hangi ayırma tekniğini kullanması gerektiğini belirler.
ÖÇ15 Eliminasyon ve sübstitüsyon tepkimelerinin gerçekleşmesi için gerekli olan ortam koşullarını belirler.
ÖÇ16 İnce tabaka kromatografisi ve kolon kromatografisi tekniklerinin uygulanmasını ilişkilendirir.
ÖÇ17 Laboratuvar ortamında sentez yapmak için gerekli koşulların sağlanmasını belirler.
ÖÇ18 Yapılan deney sonunda elde edilen ürünü hangi ayırma tekniğini kullanarak nasıl saflaştırılması gerektiğini belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında söz sahibi olmaya başlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çözünürlük Testleri Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
2 Destilasyon Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kristallendirme Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma
4 Süblimleşme Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ekstraksiyon Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
6 Kromatografik Yöntemler Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
7 FTIR Spektroskopisi ile yapı tayini Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Denel Organik Kimya Ender Erdik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 n-butilbromür sentezi Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
10 t-butilklorür sentezi Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
11 2-hekzanol sentezi Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
12 Alkanların Halojenlenmesi Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma
13 Diizobütilen Sentezi Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
14 İnce tabaka kromatografisi ile Rf bulunması Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
15 Telafi deneyleri Denel Organik Kimya Ender Erdik Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Denel Organik Kimya Ender Erdik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-2 Denel Organik Kimya Ender Erdik Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.09.2024 02:15