Genel Bilgi
Kod | KM236 |
Ad | Organik Kimya Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. ONUR DEMİRKOL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel saflaştırma yöntemlerinin kavranılması ve bazı temel organik reaksiyon düzeneklerinin kurulması, ürün eldesi, ürün saflaştırma ve FTIR analizi ile yapısının tayin edilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu derste organik kimyada çok sık kullanılan temel saflaştırma yöntemleri ve bazı organik reaksiyonların uygulamaları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Denel Organik Kimya Ender Erdik
Notlar
Organik Kimya T. W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott A. Snyder
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | m-dinitrobenzen sentezler, saflaştırır ve yapısını FTIR spektroskopisi ile tayin eder |
ÖÇ02 | 2,4-dinitro-1-naftol bileşiğini sentezler bu sırada hem sülfolama hem nitrolama reaksiyonlarını kavrar, ürünü saflaştırır, yapısını aydınlatır |
ÖÇ03 | p-benzokinon sentezler, yükseltgenme reaksiyonlarını belirler, ürün saflaştırılması ve yapı tayinini yapabilir |
ÖÇ04 | Etilasetat sentezler, esterleşme reaksiyonlarını öğrenir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ05 | Benzoin sentezi yapar, kondenzasyon reaksiyonlarını öğrenir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ06 | Telafi Deneylerini gerçekleştirir. |
ÖÇ07 | kromatografik yöntemleri belirler. |
ÖÇ08 | Kumarin bileşikleri sentezler, kondenzasyon reaksiyonlarını öğrenir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ09 | Kalkon bileşiğini sentezler, kondenzasyon reaksiyonlarını öğrenir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ10 | Ftalimit sentezi yapabilir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ11 | Adipik asit sentezi yapabilir, yükseltgenme reaksiyonlarını öğrenir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ12 | Boyar Madde sentezi yapabilir, kenetlenme reaksiyonlarını öğrenir, ürünü saflaştırır ve yapısını aydınlatır |
ÖÇ13 | Laboratuarda çalışırken uygulanması gereken güvenlik önlemlerini belirler. |
ÖÇ14 | Deneylerde kullanılacak kimyasallara karşı uygulanacak güvenlik ve ilkyardım bilgilerini belirler. |
ÖÇ15 | Ayırma tekniklerini belirler ve uygular |
ÖÇ16 | Deney kurmak için gerekli olan cam malzemeleri kullanmayı öğrenir |
ÖÇ17 | Deney sonunda elde edilen ürünü ortamdan hangi ayırma tekniğini kullanarak ayırması gerektiğini belirler. |
ÖÇ18 | laboratuarda çalışırken uyulması gereken kuralları belirler ve uygular |
ÖÇ19 | saflaştırma tekniklerini belirler ve uygular. |
ÖÇ20 | laboratuarda herhangibir kaza anında yapılması gerekenleri belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | m-dinitrobenzen sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
2 | 2,4-dinitro-1-naftol sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | p-benzokinon sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
4 | Etilasetat sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
5 | Benzoin sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
6 | Telafi deneyleri-1 | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
7 | Telafi deneyleri-2 | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kumarin sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
10 | Kalkon sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
11 | Ftalimit sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
12 | Adipik asit sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
13 | Boyar madde sentezi | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
14 | Telafi deneyleri-3 | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
15 | Telafi deneyleri-4 | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Denel Organik Kimya Ender Erdik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Laboratuvar Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |