Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
KİMYA PR. | |
Kod | KM319 |
Ad | Biyokimya I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı canlının yapısında bulunan su,karbohidrat,aminoasit,peptid ve proteinler, enzimler, nükleik asit ve bunların oluşturduğu supra moleküllerin kimyasal yapılarını, kimyasal ve fiziksel özelliklerini öğrenip, biyolojik işlevleri ile ilişkilendirebilme, biyokimyanın diğer anabilim ve bilim dallarıyla ilişkilendirilebilmesinin temelini oluşturabilme ve biyokimyanın araştırma ve uygulama alanlarına olan ilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Biyokimyaya giriş, Hücreler, Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite, Su ve yaşamsal önemi, Amino asitleri ve peptidler, Proteinler, Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri, Oksijen taşıyıcı Proteinler (Hemoglobin ve miyoglobin), Enzimler, Enzim kinetiği, Karbohidratlar konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Notlar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomolekülleri, hücrenin yapısını ve işlevini açıklar. |
ÖÇ02 | Suyun yapısını ve canlı organizmalar için önemini tanır. |
ÖÇ03 | Amino asitleri ve peptitleri tanır. |
ÖÇ04 | Proteinlerin üç boyutlu yapısı tarif eder. |
ÖÇ05 | Proteinlerin işlevini açıklar. |
ÖÇ06 | Enzimleri tanımlar ve sınıflandırır. |
ÖÇ07 | Enzim katalizli reaksiyonların kinetiğini tanımlar. |
ÖÇ08 | Karbohidratlar ve glikobiyolojiyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyokimyaya giriş | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hücreler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyomoleküller ve kimyasal reaktivite | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Su ve yaşamsal önemi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Amino asitleri ve peptidler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Proteinler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Proteinlerin üç boyutlu yapısı ve işlevleri | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oksijen taşıyıcı Proteinler(Hemoglobin ve miyoglobin) | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Enzimler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Enzim kinetiği | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Karbohidratlar ve glikobiyoloji | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Lipidler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Biyolojik zarlar ve taşınma | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Nükleotidler ve nükleik asitler | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |