Genel Bilgi
Kod | KMS311 |
Ad | Korozyon I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, korozyonun tanıtılması ve ekonomik açıdan önemi, Korozyonun olabileceği koşulların belirlenmesi ve önlenmesi, Korozyon hızının belirlenmesidir.
Dersin İçeriği
Korozyonun tanımı, termodinamiği ve korozyon mekanizması ve türleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Notlar
Korozyon (İlkeler-Önlemler), Prof.Dr.Mehmet ERBİL, Poyraz Ofset, Ankara, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
ÖÇ02 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirir. |
ÖÇ03 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yeniler. |
ÖÇ04 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılar. |
ÖÇ06 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
ÖÇ08 | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Korozyonun Tanımı ve Önemi. | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
2 | Korozyonun Elektrokimyasal Doğası. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Korozyonun Termodinamiği (Termodinamik Yaklaşım ve Katodik Tepkimeler) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Çeşitli Metallere Ait Korozyonun Termodinamiğinin İncelenmesi. 1 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Çeşitli Metallere Ait Korozyonun Termodinamiğinin İncelenmesi. 2 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Korozyonun Kinetiği (Elektriksel Çift Tabaka, Aktivasyon Denetimli Tepkimeler) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Korozyonun Kinetiği (Difüzyon Denetimli Tepkimeler, Pasifleşen Metallerin Korozyon Kinetiği). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Galvanik Çift Kuramı ve Korozyon (Eşit ve Farklı Yüzeylere Sahip Anot-Katot Çifti, Korozyon Potansiyelinin Ölçülmesi) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Korozyon Tepkimelerini Denetleyen Faktörler (Termodinamik ve Kinetik Faktörler) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Korozyonun Yerel Olmasına Neden Olan Faktörler, Korozyon Hızını Etkileyen Faktörler. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Korozyon Hızının Belirlenmesi ( Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Korozyon Hızının Saptanması (Alternatif Akım İmpedansı Yöntemi). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Korozyonun Önlenmesi (Malzeme ve Ortam İle İlgili Önlemler, Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi).1 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Korozyonun Önlenmesi (Malzeme/Ortam Ara Yüzeyinde Alınacak Önlemler). 2 | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |