Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT236 |
Ad | Konfeksiyonda Kalite Kontrol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SELDA ARAS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SELDA ARAS
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin kalite ve kalite kavramlarına hakim olması standartlar ve standartların kontrolu, malzeme kontrolü yapma, istenilen standartlara göre ürün kontrolü yapma ve üretim kontrolü yapma yeterliklerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kalite ve kalite kavramları, standardizasyon, kalite spesifikasyonları, T.S.E., ISO Kalite Yönetim Sistemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Tekin Mahmut, Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvencesi Sistemleri .Tekin Mahmut, Üretim Yöntemi 2 Şimşek Muhittin, Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence sistemleri
Notlar
S. Ağaç B.Çileroğlu, Hazır Giyim Üretiminde Ana ve Yardımcı Malzeme Kontrolü Kalite Kontrol 1. S. Ağaç B.Çileroğlu, Hazır Giyim Üretiminde Ana ve Yardımcı Malzeme Kontrolü Kalite Kontrol 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Standardizasyonun gereğini ve önemini tanımlar |
ÖÇ02 | Kalite ve Kalite Kavramlarını açıklar |
ÖÇ03 | Kalite Güvencenin önemini kavrar |
ÖÇ04 | Mesleki Standartları açıklar |
ÖÇ05 | CE ve ISO 9000 standartlarını kavrar. |
ÖÇ06 | Hammadde türü kontrol çeşitlerini tanımlar |
ÖÇ07 | Kumaş yüzey oluşumundaki hataları kategorize eder |
ÖÇ08 | Üretimde kalite kontrolün önemini ifade eder, ürün kontrol yöntemlerini uygular |
ÖÇ09 | Kesim öncesi yapılacak kontrolleri, kesim tasnif kontrolünü tanımlar |
ÖÇ10 | Üretimde yapılan ara kontrolleri, üretimde yapılan son kontrolleri ve hata giderme işlemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 2 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaliteyi oluşturan unsurlar, kalite anlayışında yaşanan gelişim | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Standardizasyonla ilgili temel bilgiler | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Standartlar ve standartların kontrolu | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Toplam kalite yönetimi | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | TS-EN-ISO 9000 : 2000 Serisi Standartlarının açıklanması | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kalite maliyetleri | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | derslerde işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürüne yönelik kalite parametreleri | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kesim öncesi yapılacak kontroller, kesim tasnif kontrolünü tanımı | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Üretim sürecinde kalite parametreleri | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kalite Güvence | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hataların sınıflandırılması, hata yüzde hesaplamalarının anlatılması | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kalite kontrol araç ve yöntemleri | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kalite yönetiminde karşılaşılan sorunlar | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | derslerde işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | derslerde işlenen konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,12 | ||
AKTS | 2 AKTS |