Genel Bilgi
Kod | KM334 |
Ad | Biyokimya Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel biyokimyasal analiz yöntemlerinin uygulanması, değerlendirilmesi ve deneysel sonuçların teorik bilgilerle öğrencilere kavratılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste meyve suyunda C vitamini tayini, Serumda üre tayini, DNA izolasyonu, Tam kanda Hemoglobin tayini, Tam kanda Hemoglobin tayini, SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini, Lowry yöntemi ile protein tayini, Lipaz enziminin aktivitesinin titrasyon ile belirlenmesi, Celite lipaz immobilizasyonu işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
laboratuvar deney föyü
Notlar
laboratuvar deney föyü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyokimyasal analiz yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Deneysel sonuçları değerlendirir. |
ÖÇ03 | DNA izolasyonunu kavrar. |
ÖÇ04 | SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayinini kavrar. |
ÖÇ05 | Lowry yöntemi ile protein tayini kavrar. |
ÖÇ06 | Lipaz enziminin aktivitesi tayinini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meyve suyunda C vitamini tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
2 | Serumda üre tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
3 | DNA izolasyonu | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
4 | Tam kanda Hemoglobin tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
5 | Polarimetri deneyleri | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
6 | SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
7 | SDS-PAGE elektroforezi ile proteinlerin molekül ağırlığı tayini I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | |
9 | Lowry yöntemi ile protein tayini | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
10 | Lipaz enziminin aktivitesinin titrasyon ile belirlenmesi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
11 | Celite lipaz immobilizasyonu | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
12 | Celite lipaz immobilizasyonu I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
13 | Celite lipaz immobilizasyonu II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
14 | Telafi deneylerinin yapılması | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
15 | Telafi deneylerinin yapılması I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |