MDT240 Ekoloji ve Çevre Bilgisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDT240
Ad Ekoloji ve Çevre Bilgisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İnsan faaliyetlerinin çevreye etkileri ile ilgili genel kavramları öğrenmek. endüstriyel faaliyetlerin doğal çevreye etkileri, ekolojik risk analizi, çevrenin sürdürülebilirlik açısından önemini kavramak. Yaşamı ve çevresel dengeyi öğrenin. Türkiye'de ulusal ve uluslararası çevre politikaları ve standartları

Dersin İçeriği

Çevrenin ve çevrenin geliştirilmesi. Çevre biliminin tarihsel gelişimi. , Çevreci hareketler. Çevresel hareketin etkileri ve tepkileri. Çevre ile ilgili kavramlar. Ekoloji (doğa) yasaları. Daha çok çevre sorunlarının çözümünde kullanılan yaklaşımlardır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Açma, Bülent, Eyüp G. İsbir (2005); Kentleşme ve Çevre Sorunları, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, No: 1645 – 861, Ünite: 11. Çevre ve Orman Bakanlığı (2004); Türkiye Çevre Atlası, Ankara. Demir, Cengiz, Aydın Çevirgen (2006); Turizm ve Çevre Yönetimi Sürdürülebilir Gelişme Yaklaşımı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Notlar

Kahraman, Nüzhet, Oğuz Türkay (2004); Turizm ve Çevre, Detay Yayını, Ankara. Keleş, Ruşen, Can Hamamcı (2005); Çevre Politikası, 5. Baskı, İmge Yayını, Ankara. Kışlalıoğlu, Mine – Fikret Berkes (2007); Çevre ve Ekoloji, 10. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevresel önemin tanımı vb. Konuyla ilgili kavramları bilir ve açıklar.
ÖÇ02 Endüstrinin çevresel etkilerini anlar.
ÖÇ03 Ekolojik denge kavramını açıklar.
ÖÇ04 Çevrenin sürdürülebilirlik ve endüstri açısından önemini kavrar ve el sanatlarının arz ve talep yönünden gelişimini açıklar.
ÖÇ05 Türkiye'de çevre politikalarının önemini anlar ve açıklar.
ÖÇ06 Ulusal-Uluslararası çevre standartlarını anlar ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikler konusunda bilgilere sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahip olur.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkın olur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konusunda gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahip olur.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini belirler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmalarını gerçekleştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımların kalıplarını hazırlar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini belirleyip uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluştur ve yeni tasarımlar yaratır.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Estetik konularında bilgi ve yeteneği vardır
PÖÇ18 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve moda tarihi konularında bilgi sahibidir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Seçtiği temaya uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevrenin ve çevrenin geliştirilmesi. Çevre biliminin tarihsel gelişimi. Ders materyalleri ile derse katılım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çevre sorunları ve kirlilik. Çevre sorunlarının nedenleri. Çevre sorunlarının özellikleri. Çevre sorunlarının varlığının ortaya çıktığı dönem. Çevre sorunları. Hava kirliliği. Su kirliliği. Toprak kirliliği. Gürültü kirliliği. Ekosistemlerin, türlerin ve doğal kaynakların tükenmesi (flora - fauna kaybı) oluşur. Kültür kirliliği. Kuraklık ve kıtlık. Silahlanma ve savaşlar. Ders materyalleri ile derse katılım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Nükleer enerji ve radyoaktif kirlenme. Sağlık sorunları ve uyuşturucu kullanımı. Asit yağmurları. Ormansızlaşma. Çölleşme. İklim değişikliği. Kıyı kirliliği. Gecekondu mahallesi. Katı atıklar, pestisitler, enerji ve diğerleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Çevrenin korunması ve yasal düzenlemeler. Ulusal yasalar çevre mevzuatını oluşturur. Çevreyle ilgili uluslararası kanunlar ve Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmeler. Çevrenin korunmasıyla ilgili kurum ve kuruluşlar. Merkezi hükümet kuruluşları. İl ve yerel yönetimler. Gönüllü kuruluşlar. Uluslararası düzeyde çevrenin korunmasına yönelik kurum ve kuruluşlar. Derse hazırlıklı olarak katılma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sulak alanlar (Sulak alanlar). Sulak Alan (Ramsar) sözleşmeleri ve hukuki düzenlemeler. Sulak alanların önemi ve faydaları. Derse hazırlıklı olarak katılma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sulak alanlar uygulamaları tehdit ediyor. Türkiye'deki Rams bölgesi Araştırma yaparak derse katılım sağlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Eko Turizm. Ekoturizm kavramı. Doğa ve ekoturizmin şartları. Eko-turizm tesisleri. Ekoturizm fayda sağlar. Ekoturizmin ilkeleri. Araştırma yaparak derse katılım sağlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Turizm ve değişim. Turizm anlayışını ve talebi değiştirmek. Ekoturizm türleri ve Türkiye. Araştırma yaparak derse katılım sağlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Sera etkisi ve küresel ısınma. Küresel ısınma nedir ve nasıldır? ve sera gazlarının atmosferdeki etkileri. küresel ısınmanın etkileri. Küresel ısınma ve Türkiye. Küresel ısınma ve turizm: Türkiye. Küresel iklim değişikliğine karşı koruyucu önlemler. Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
11 Turizm ve çevre ilişkileri. Turizm ve fiziksel çevre. Turizm ve ekonomik çevre. Turizm ve sosyo-kültürel çevre. Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Sürdürülebilirlik. Sürdürülebilir endüstrilerin ve turizmin geliştirilmesi için dikkate alınması gereken ilkeler. Sürdürülebilirlik hedefleri, sonuçları ve bileşenleri (unsurları). Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
13 Koruma - kullanım politikası. Korunan alanlarda kullanım ilkesiyle çevrenin korunmasını sağlamak amacıyla stres azaltma stratejileri. Turizm taşıma kapasitesi. Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma
14 Biyolojik çeşitlilik (biyolojik çeşitlilik). Biyoçeşitlilik bileşenleri. Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri
15 Türkiye'nin çeşitliliği.Anadolu biyolojik bitki coğrafyası. Türkiye'nin doğal yaşam alanları. Türkiye'deki biyolojik çeşitlilik özellikleri. Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörler. Biyoçeşitliliği korumanın amaçları. Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.06.2024 12:59