ZTP420 Rasyon Hazırlama Teknikleri

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP420
Ad Rasyon Hazırlama Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. UĞUR SERBESTER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. UĞUR SERBESTER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ruminant ve tek mideliler için rasyon hazırlama esaslarının öğretilmesi, besleme modellerinin tanıtılması

Dersin İçeriği

Ruminant yemlerinin değerlendirilmesi, kaba yemler ve besin madde içerikleri, sindirilebilirlik ve ölçümü, besleme modelleri, süt inekleri için rasyon hazırlama, kasaplık hayvanlar için rasyon hazırlama, koyun ve keçiler için rasyon hazırlama, tek mideliler için rasyon hazırlama

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalikları (8. Baskı, Uğurer Yayınları)

Notlar

NRC (2001). Nutrient requirements of dairy cattle. National Academy Press, USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ruminant rasyonları ve bunların performans üzerine etkisini değerlendirir
ÖÇ02 Farklı fizyolojik dönemlerdeki ruminantların protein ve enerji gereksinmlerini karşılayacak rasyonları hazırlar
ÖÇ03 Ruminantlar için besleme stratejileri ve sistemleri geliştirebilir
ÖÇ04 Tek mideliler için rasyon hazırlama pratiğine sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ruminant yemlerinin değerlendirilmesi Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kaba yemler ve besin madde içerikleri Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sindirilebilirlik ve ölçümü Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Besleme modelleri Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Süt inekleri için rasyon hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kasaplık hayvanlar için rasyon hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Koyun ve keçiler için rasyon hazırlama, Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tavukların beslenme açısından özellikleri Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yumurtacı civciv ve piliçler için rasyon hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yumurtacı tavuklar için karma yem hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Etlik piliçlerin besin madde gereksinmeleri Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Etlik piliçler için karma yem hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yumurtacı ve etçi damızlık dişiler için karma yem hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Damızlık horozlar için karma yem hazırlama Dersi veren öğretim elemanları tarafından önerilecek kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:47