Genel Bilgi
Kod | ME732 |
Ad | Matematik Eğitiminde Kavramlar ve Kavram Yanılgıları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin temel kavram yanılgılarını öğrenmeleri ve bu yanılgıları giderme yollarını keşfedebilmeleridir.
Dersin İçeriği
Matematikte temel kavramları inceleme, Matematikte temel kavramların uygun ifade edilişlerini bilme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları bilme, İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların uygun ifade ediliş biçimlerini bilme, matematikteki kavram yanılgılarını bilme, İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını bilme.
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Özmantar, M.F.,Bingolbali, E., Akkoç, H. Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem. Özmantar, M.F.,Bingolbali, E. Matematiksel Zorluklar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem.
Notlar
Altun , M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7. Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7. Van de Walle, J. A.,Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği (S. Durmuş,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramları tanımlayabilme |
ÖÇ02 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadelerini tanımlayabilme |
ÖÇ03 | İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını keşfedebilme |
ÖÇ04 | İlköğretim matematik öğretiminde kavram yanılgılarını giderme yollarını bulabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematikte temel kavramlar I | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Matematikte temel kavramlar II | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Matematikte temel kavramlar III | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Matematikte temel kavramların en uygun ifadeleri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar I | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramlar II | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavramların en uygun ifadeleri | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders dökümanlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme I | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | ilköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme II | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | ilköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını belirleme III | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme I | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | İlköğretim matematik öğretiminde temel kavram yanılgılarını giderebilme yollarını belirleme II | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrenci sunumları I | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenci sunumları II | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders dökümanlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders dökümanlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |