Genel Bilgi
Kod | PDRZ302 |
Ad | Davranış Bozuklukları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yetişkin psikopatolojisini tanıyabilme.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler, psikotik reaksiyonlar, şizofreni, duygulanım bozuklukları, kaygı bozuklukları ve kişilik bozuklukları konularında temel kavram ve anlayışları kazanırlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Pub.
Notlar
Öztürk: Davranım bozuklukları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şizofreniyi ve türlerini bilir. |
ÖÇ02 | Şizofreninin etiyolojisini bilir. |
ÖÇ03 | Şizofreni tedavisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Duygulanım bozukluklarını açıklar. |
ÖÇ05 | Duygulanım bozukluklarının türlerini bilir. |
ÖÇ06 | Duygulanım bozukluklarının tedavisi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Kaygı bozuklukları ve türlerinin neler olduğunu bilir. |
ÖÇ08 | Kaygı bozuklukları tedavisinin nasıl olduğunu açıklar. |
ÖÇ09 | Kişilik bozukluklarının neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ10 | Kişilik bozukluğunun türlerini açıklar. |
ÖÇ11 | Kişilik bozukluklarının tedavisinin nasıl olduğunu açıklar. |
ÖÇ12 | Nevrozun ne olduğunu bilir................ |
ÖÇ13 | Nevroz türlerini bilir................... |
ÖÇ14 | Nevrozların tedavisinin nasıl olduğunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şizofreni nedir | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Şizofreni etiyoloji ve prognoz | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şizofreni türleri | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Paranoya | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Paranoya tedavisi | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Duygulanım Bozuklukları nedir | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Duygulanım Bozuklukları türleri | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nevrozlar nedir | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nevroz türleri | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nevrozların tedavisi | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kişilik Bozuklukları nedir | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kişilik bozuklukları türleri | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kişilik bozuklukları tedavisi | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kişilik bozukluklarının etiyolojisi | Konuyla ilgili kaynağın gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | YAZILI SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |