PDRS401 Çözüm Odaklı Kısa Süreli Danışma

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS401
Ad Çözüm Odaklı Kısa Süreli Danışma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Psikolojik danışman adaylarının meslek etiğine uygun davranmalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Psikolojik danışma ve rehberlik alanında etik kurallar ve mevcut yasal düzenlemeleri ele almak

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Sklare, B. G. (2013). Okul danışmanları için çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma (D. M. Siyez, Çev., 4. bs.). Pegem Akademi Yayıncılık.

Notlar

Bilgin. Çözüm odaklı terapi ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 terapotik becerileri öğrenme
ÖÇ02 normaldışını öğrenme.....................
ÖÇ03 etkili psikolojik danışmanın özellikleri
ÖÇ04 temel beceriler......................
ÖÇ05 terapotik süreci planlama...............
ÖÇ06 çözüm odaklı terapi..............
ÖÇ07 kısa süreli terapi..................
ÖÇ08 duygu,düşünce, davranış nedir
ÖÇ09 çözüm odaklı terapinin ilkeleri
ÖÇ10 amaç oluşturma......................
ÖÇ11 amaçları sınıflama....................
ÖÇ12 sihirli sorular.......................
ÖÇ13 terapotik teknikler....................
ÖÇ14 sonlandırma......................................
ÖÇ15 değerlendirme............................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 kısa süreli trerapi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 çözüm odaklı terapinin tarihi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 çözüm odaklı terapinin temel felsefesi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 çözüm odaklı terapinin temel ilkeleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 danışan danışman ilişkisi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 teknikler anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 çözüm oluşturma aşamaları anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 sorun betimleme anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 amaç geliştirmenin önemi anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 amaç geliştirme anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 iyi yapılandırılmış amaçlar anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 amaç çeşitleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 amaç belirleme teknikleri anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 koruyucu faktörlerin saptanması anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 11:52