IST246 Temiz Odalar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
Kod IST246
Ad Temiz Odalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Temiz odalar ve buna ait temiz alanlarda ölçümler ve yeniliklere geniş bir perspektiften bakmalarını ve değerlendirmeler yapmalarına imkan sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Temiz oda'ların tasarımında, kurulumunda ve devreye alma sürecinde bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken temel konular, alternatif yöntemlerin avantaj ve dezavantajları, standartların incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-Özkaynak,T. F. 2001,Temiz oda tasarımı ve Klima Sistemleri, Tetisan Ltd. Şti. Teknik Yay., ,İstanbul. 2- MMO Yayınları, Hastane İklimlendirme Tesisatı Tasarım ve Denetim Esasları, MMO/481/2 ISBN: 978-605-01-1274-0, İstanbul. 3-Yamankaradeniz, R., Horuz, İ. Coşkun, S., Kaynaklı, Ö., Yamankaradeniz, N.,2021. İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Dora Yayıncılık,4. Baskı, Aralık 2021.

Notlar

1-Bulgurcu, H., Şimşek, E.,Temiz Oda Tasarımı ve Klima Sistemleri, Ders Notu. 2-Özşeker, G. 2004. Temiz odalarda mahaller arası basınç kontrolü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez (Yüksek Lisans). 3-Yazıcıoğlu, O., & Aykut, Ş. 2009. Temiz odaların tasarımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi,Cilt 8,Sayı21.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kirletici maddelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanımlar ve açıklar.
ÖÇ02 Temiz odaları, özelliklerine göre sınıflandırır ve her sınıfın uygulama alanlarını açıklar.
ÖÇ03 Temiz odalar için uygun filtre sistemlerini seçer ve filtrelerin uygulama amaçlarını açıklar.
ÖÇ04 Temiz odaların benzerliklerini ve farklılıklarını inceler, her tür için avantaj ve dezavantajları tartışır.
ÖÇ05 Temiz odalarda basınçlandırma ve hava akım yöntemlerini tanımlar ve her birini ayırt eder.
ÖÇ06 Temiz odaların sistem tasarımını oluşturur ve bu tasarım ile ilgili ekipmanları doğru bir şekilde organize eder.
ÖÇ07 Temiz oda projelerini analiz eder, tartışır ve proje tasarımındaki güçlü ve zayıf yönleri değerlendirir.
ÖÇ08 Temiz oda tasarımında kullanılan standartları ve yönetmelikleri araştırır ve uygular.
ÖÇ09 Temiz oda ortamlarında ölçüm cihazlarını tanır ve hava kalitesini değerlendirir.
ÖÇ10 Temiz oda kurulum sürecinde dikkat edilmesi gereken güvenlik önlemlerini açıklar.
ÖÇ11 Temiz oda projelerinde karşılaşılan olası sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları ve temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kirletici maddelerin özellikleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Temiz oda tanımı ve sınıflandırılması Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Amaçlarına göre temiz odalar Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay
4 Havada bulunan kirletici boyutları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Temiz hacimlerdeki partikül kaynakları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Filtre sistemleri ve özellikleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Temiz odalardaki basınçlandırma hava akım yöntemleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Temizoda validasyonu ve test metotları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Temiz odaların hava kalitesi Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Temiz oda uygulamaları hastane, ameliyathaneler ve temel gereksinimleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Temiz oda uygulamaları, laboratuvar, karantina ve yoğun bakım odalarının iklimlendirme gereksinimleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Temiz oda tasarım parametreleri, temiz oda krokisi ve temel yapısı Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
14 Temizoda tasarım, yapımı ve devreye alınması Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
15 Temizoda iklimlendirme sisteminin devreye alınması, temizliği ve enerji yönetim sistemi Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 12:32