Genel Bilgi
Kod | IST246 |
Ad | Temiz Odalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temiz odalar ve buna ait temiz alanlarda ölçümler ve yeniliklere geniş bir perspektiften bakmalarını ve değerlendirmeler yapmalarına imkan sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Temiz oda'ların tasarımında, kurulumunda ve devreye alma sürecinde bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken temel konular, alternatif yöntemlerin avantaj ve dezavantajları, standartların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Taner Özkaynak,F. ,Temiz oda tasarımı ve Klima Sistemleri,Tetisan Ltd. Şti. Teknik Yay., 2001,İstanbul. 2- MMO Yayınları, Hastane İklimlendirme Tesisatı Tasarım ve Denetim Esasları, MMO/481/2 ISBN: 978-605-01-1274-0, İstanbul.
Notlar
Recep Yamankaradeniz, R., Horuz, İ. Coşkun, S., Kaynaklı, Ö., Yamankaradeniz, N., İklimlendirme Esasları ve Uygulamaları, Dora Yayıncılık,4. Baskı, Aralık 2021. Bulgurcu, H., Şimşek, E.,Temiz Oda Tasarımı ve Klima Sistemleri, Ders Notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kirletici maddelerin özelliklerini bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Temiz odaları sınıflar |
ÖÇ03 | Filtre sistemlerini ve uygulama amaçlarını bilir ve temiz odalar için filtre seçer, |
ÖÇ04 | Temiz odaları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Temiz odalardaki basınçlandırma hava akım yöntemlerini tanımlar ve ayırt eder |
ÖÇ06 | Sistem tasarımı ve sistem ekipmanlarını ilişkilendirir ve organize eder |
ÖÇ07 | Temiz oda projelerini değerlendirir ve tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kirletici maddelerin özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Temiz oda tanımı ve sınıflandırılması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Amaçlarına göre temiz odalar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay |
4 | Havada bulunan kirletici boyutları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Temiz hacimlerdeki partikül kaynakları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Filtre sistemleri ve özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Temiz odalardaki basınçlandırma hava akım yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temizoda validasyonu ve test metotları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Temiz odaların hava kalitesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Temiz oda uygulamaları hastane, ameliyathaneler ve temel gereksinimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Temiz oda uygulamaları, laboratuvar, karantina ve yoğun bakım odalarının iklimlendirme gereksinimleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Temiz oda tasarım parametreleri, temiz oda krokisi ve temel yapısı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
14 | Temizoda tasarım, yapımı ve devreye alınması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Temizoda iklimlendirme sisteminin devreye alınması, temizliği ve enerji yönetim sistemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |