AR355 Kilikya Arkeolojisi I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR355
Ad Kilikya Arkeolojisi I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özlem GİRGİNER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Doğu'da Amanoslari kuzeyde ise Toros Dağlarınca kapatılmış kapalı bir havza olan Kilikya'da yaşamış uygarlıklar hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Bu derste Anadolu'nun en müstesna bölgelerinden birisi olan Kilikya'nın arkeolojisi her yönüyle işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Goldman 1956 H. Goldman, Excavations at Gozlu Kule, Tarsus. From the Neolithic through the Bronze Age, vol. II. Princeton 1956. Gates 2010 M.-H. Gates, “Potters and Consumers in Cilicia and the Amuq during the ‘Age of Transformations’ (13th-10th centuries BC.)”. Ed. F. Venturi, Societies in Transition. Evolutionary Processes in the Northern Levant between Late Bronze Age II and Early Iron Age. Papers Presented on the Occasion of the 20th Anniversary of the New Excavations in Tell Afis, 15th November 2007. Bologna (2010) 65-81.

Notlar

A. Ünal - K. S. Girginer, Kilikya-Çukurova, Homer Kitabevi, İstanbul.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kilikya'nın fiziki coğrafyasını ve avantajlarını yerleşim tarihi açısından analiz eder.
ÖÇ02 Kilikya kültürlerini çağdaş uygarlıklarla farklı ve benzer özelliklerini ayırt eder.
ÖÇ03 Kilikya'yı her yönüyle tanır.
ÖÇ04 Kilikya Arkeolojisini dönemlere göre değerlendirir.
ÖÇ05 Kilikya Arkeolojisindeki önemli ve güçlü özellikler ile çevre kültür bölgelerindeki verilerle ilişki kurar.
ÖÇ06 Kizzuwatna Ülkesi ve özelliklerini tanımlar.
ÖÇ07 Kizzuwatna Arkeolojisindeki gelişimi tartışır.
ÖÇ08 Kizzuwatna Arkeolojisini araştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kilikya'nın fiziki coğrafyası ve aldığı isimler Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Kilikya'nın araştırma ve kazı tarihçesi Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Paleolitik dönemde Kilikya Verilen kaynakların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Neolitik dönemde Kilikya Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kalkolitik ve Erken Tunç Çağı'nda Kiilikya Konuyla ilgili yayın taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Orta Tunç Çağı'nın başlarında Kilikya Bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kizzuwatna Devleti'nin kuruluşu Yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Hitit ve Kizzuwatna ilşkileri Litaratür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hititlerle Kizzuwatna'nın yaptığı devlet antlaşmaları Okunması gerekli yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Geç Tunç Çağ'nda Kizzuwatna Okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Kizzuwatna kentleri Ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Lawazantiya kenti Kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Diğer Kizzuwatna yerleşimleri Ödevlerin son kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 MÖ II.Binin sonunda Kizzuwatna Ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 31.05.2024 12:58