Genel Bilgi
Kod | AR366 |
Ad | Arkeolojide Bilgisayar Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı arkeoloji alanında kullanılan bilgisayar teknolojileri tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Arkeoloji alanında yürütülen yüzey araştırmaları, kazı çalışmalar, bilimsel çalışmalar ve sunumlar ile ilgili kullanılan bilgisayar programları incelenir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Üçüncü, H. (2016). Office 2013 – PowerPoint, Hürriyet Yayınlarıi İstanbul.
Notlar
Yanık, M. (1996). Mıcrosoft Türkçe Word 6.0 For Wındows, Beta Yayınları, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arkeolojide kullanılan bilgisayar programlarını tanır. |
ÖÇ02 | Arkeolojide kullanılan farklı bilgisayar programlarını ayırt eder. |
ÖÇ03 | Arkeolojide dijital veri oluşturmayı yorumlar. |
ÖÇ04 | Dijital verinin nerede kullanılacağını tespit eder. |
ÖÇ05 | Arkeolojide kullanılan bilgisayar programlarının çalışma prensiplerini açıklar. |
ÖÇ06 | Arkeolojik araştırma,kazı v.b.çalışmaların gerektirdiği mimari ve eser çizimi, fotoğraf çekimi, bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini tanır. |
ÖÇ07 | Tez ve ödev hazırlama sürecinde kullanılan programları tanır. |
ÖÇ08 | Kullanılan programların menülerini ve genel özelliklerini sınıflandırır. |
ÖÇ09 | Bilimsel verinin dijital şekilde işlenişini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arkeojide bilgisayar uygulamalarının önemi | Yanık, M. (1996). Mıcrosoft Türkçe Word 6.0 For Wındows, Beta Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilgisayar uygulamalarında kullanılan formatlar | Yanık, M. (1996). Mıcrosoft Türkçe Word 6.0 For Wındows, Beta Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kullanılan programların özellikleri | Yanık, M. (1996). Mıcrosoft Türkçe Word 6.0 For Wındows, Beta Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Word programına giriş | Yanık, M. (1996). Mıcrosoft Türkçe Word 6.0 For Wındows, Beta Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Word Programı ile ödev dosyası hazırlama | Yanık, M. (1996). Windows için Microsoft Türkçe Word 6.0, Beta Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | PowerPoint programına giriş | Üçüncü, H. (2016). Office 2013 – PowerPoint, Hürriyet Yayınları İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | PowerPoint programı ile sunu dosyası hazırlama | Üçüncü, H. (2016). Office 2013 – PowerPoint, Hürriyet Yayınları İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Üçüncü, H. (2016). Office 2013 – PowerPoint, Hürriyet Yayınları İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SketchUp programına giriş | Köksal, A. T. (2014) Sketchup Herkes İçin 3 Boyutlu Tasarım, Pusula Yayınları, İstanbul | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | SketchUp programında yer alan menüler araçlar ve paletler | Köksal, A. T. (2014) Sketchup Herkes İçin 3 Boyutlu Tasarım, Pusula Yayınları, İstanbul | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | SketchUp ile Arkeolojik dijital veri oluşturma | Köksal, A. T. (2014) Sketchup Herkes İçin 3 Boyutlu Tasarım, Pusula Yayınları, İstanbul | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Coreldraw programına giriş | Bain, S. – Wilkinson, N. (2007). Coreldraw 12-Yetkili Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Coreldraw programında yer alan menüler araçlar ve paletler | Bain, S. – Wilkinson, N. (2007). Coreldraw 12-Yetkili Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Coreldraw ile Arkeolojik küçük buluntu çizimi | Bain, S. – Wilkinson, N. (2007). Coreldraw 12-Yetkili Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Coreldraw ile Arkeolojik mimari çizim | Bain, S. – Wilkinson, N. (2007). Coreldraw 12-Yetkili Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bain, S. – Wilkinson, N. (2007). Coreldraw 12-Yetkili Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bain, S. – Wilkinson, N. (2007). Coreldraw 12-Yetkili Kılavuzu, Alfa Yayınları, İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |