Genel Bilgi
Kod | AR338 |
Ad | Hitit Sanatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin sanat anlayışını çanak-çömlek ve plastik eserler ışığında incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, Hitit Devletinin sanatı ve stil özellikleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401;
Notlar
T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk 2002.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hitit çanak çömleğini tanır. |
ÖÇ02 | Hitit tanrı heykelciklerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Hitit dininin sanatı üzerine etkilerini örneklerle açıklar. |
ÖÇ04 | Hitit sanatında insan fizyonomisini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Hitit sanatında hayvan fizyonomisini ayırt eder. |
ÖÇ06 | Hitit madeni eserlerini tanır. |
ÖÇ07 | Hitit kaya anıtlarını listeler |
ÖÇ08 | Hitit sanatının stil özelliklerini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı | T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401; T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hitit sanatının kökeni | T. Özgüç, 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk, s.400-401; T. Özgüç, 2005 Kültepe Kaniş Neşa, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Eski Hitit Dönemi Seramiği | ArkeoAtlas 3, 2004, Jacob,W. (director) 2002, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Orta Hitit Dönemi çanak çömleği | A.Müller-Karpe Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.502-505 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hitit İmparatorluk Dönemi çanak çömleği | A.Müller-Karpe Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.502-505 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hitit Tanrı Heykelcikleri | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Diğer Hitit Heykelcikleri | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Schimmel koleksiyonu | O.W.Muscarella 1974, Ancient Art, The Norbert Schimmel Collection, katalog.123-131.- | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Boston yumruk biçimli riton | H.G. Güterbock-T.Kendall 1995, A Hittite Silver Vessel in the from of a Fist, The | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kastamonu Kınık metal eserleri | K.Emre-Çınaroğlu 1993, N.Özgüç'e Armağan, s.675-713 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ankara-İzmir arası Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kayseri Konya arası Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Adana Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Diğer Hitit kaya anıtları | K.Emre 2002 Hititler ve Hitit İmparatorluğu, Bin Tanrılı Halk,s.487-492 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |