Genel Bilgi
Kod | AR342 |
Ad | Klasik Arkeolojide Mimarlık II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik Dönem mimari yapılarının teknik, plansal ve işlevsel tüm yönleriyle öğretilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Klasik Dönem mimari yapılarının taş ve duvar işçiliklerini, mimari yapı özelliklerini, teknik, plansal ve işlevsel tüm detaylarıyla öğretilmeyi içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
W. B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece. New York 1975. A.Erhat, Çoban Krallar, Homeros, İlyada, İstanbul 1988 G. Gruben, Griechische Tempel und Heiligtümer, Münih 2001 G. Gruben, Klassische Bauforschung, Münih 2007 J.J. Coulton, Ancient Greek Architects at Work, New York 1982 W.B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, New York 1975 W.B. Dinsmoor, The Burning of the Opisthodomos at Athens I. The Date AJA 36/2 1932
Notlar
Dersin hocasının ders notları ve görselleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grek klasik dönem tarihini ve kronolojisini öğrenir |
ÖÇ02 | Klasik Çağ Mimarisini anlar ve yorumlamaya başlar |
ÖÇ03 | Olympia Zeus Tapınağı, Aigina Aphaia tapınağı ve Paestum Hera tapınaklarını öğrenerek Erken Klasik Dönem mimari yapılarının özelliklerini kavrar |
ÖÇ04 | Parthenon tapınağı, Bassai Apollon tapınağı, Erechtheion tapınağı, Nike tapınağı, Propylon ve propleia yapılarını öğrenir ve Yüksek Klasik Dönem mimarisinin özelliklerini kavrar |
ÖÇ05 | Halikarnassos Mausoleumu ve Priene Athena tapınağı'nı öğrenir ve İ.Ö. 4 yüzyıl Geç Klasik Dönem mimari yapılarının özelliklerini öğrenir |
ÖÇ06 | Selinus E tapınağı, Akragas Zeus Olympius tapınağı,Paestum Poseidon tapınağı, Akragas F tapınağı, Segesta tapınağını öğrenir ve Anadolu tapınakları ile benzer ve farklı mimarileri yorumlayabilme kaabiliyetini kazanır |
ÖÇ07 | Grek tiyatrosunun tarihçesi, plan ve mimari özelliklerini kavrar ve yorumlayabilme kabiliyeti kazanır |
ÖÇ08 | Hellenistik Kültür tarihi ve Hellenistik Dönem mimarisinin genel özelliklerini öğrenir. Klasik ve Hellenistik dönem mimarilerin benzer ve farklı özelliklerini kavrar |
ÖÇ09 | Pergamon Athena kutsal alanı, İ.Ö. 3 ve 2 yüzyıllar Anadolu'sunda tarihi olaylar ve yapılaşma kronolojisi öğrenir ve yorumlayabilme yetisi kazanır |
ÖÇ10 | Gymnasion mimarisini öğrenir |
ÖÇ11 | Magnesia am Meander Artemis Leukophryene tapınağı ve Apollon Smintheus tapınağını öğrenir. Hellenistik Dönem Anadolu tapınaklarının mimarisini kavrar. |
ÖÇ12 | Bouleuterion mimarisini öğrenir |
ÖÇ13 | Stadium mimarisini öğrenir |
ÖÇ14 | Şehirler ve ızgara kent planlarını öğrenir ve yorumlayabilme kaabiliyeti kazanır |
ÖÇ15 | Klasik Dönem ve Hellenistik Dönemlerin mimarisini öğrenir, benzer ve farklı özellikleri yorumlayabilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grek klasik dönem tarihi ve Klasik dönem kronolojisini öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
2 | Klasik Çağ Mimarisine Genel Bakışı kavrar | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Olympia Zeus Tapınağı, Aigina Aphaia tapınağı ve Paestum Hera tapınağını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
4 | Parthenon tapınağı, Bassai Apollon tapınağı, Erechtheion tapınağı, Nike tapınağı, Propylon ve propleia yapılarını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | Halikarnassos Mausoleumu ve Priene Athena tapınağı'nı öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Selinus E tapınağı, Akragas Zeus Olympius tapınağı,Paestum Poseidon tapınağı, Akragas F tapınağı, Segesta tapınağını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Grek tiyatrosunun tarihçesi, plan ve mimari özelliklerini kavrar | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
9 | Hellenistik Kültür tarihi ve Hellenistik Dönem mimarisinin genel özelliklerini kavrar | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Pergamon Athena kutsal alanı, İ.Ö. 3 ve 2 yüzyıllar Anadolu'sunda tarihi olaylar ve yapılaşma kronolojisi öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Gymnasion mimarisini öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Magnesia am Meander Artemis Leukophryene tapınağı ve Apollon Smintheus tapınağını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Bouleuterion mimarisini öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Stadium mimarisini öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Şehirler ve ızgara kent planlarını öğrenir | Kitap ve makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |