Genel Bilgi
Kod | AR358 |
Ad | Arap Yarımadası Prehistoryası II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİYE EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, insanı, Arap Yarımadası coğrafyasında, Pleistosen Sonu ve Holosen Başı şartlarında irdelemektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde, insanın Arap Yarımadası'nın Geç Pleistosen ve Erken Holosen'deki maddi ve manevi kültürleri yer alacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ders, en az 5 öğrenci seçmedikçe açılamaz.
Kaynaklar
Petraglia, M. D (Michael D.), Rose, Jeffrey, 2009 The Evolution of Human Populations in Arabia: Paleoenvironments, Prehistory and Genetics, Springer Netherlands
Notlar
Huw S. Groucutt, 2020, Volcanism and human prehistory, Journal of Volcanology and Geothermal Research Volume 402, 15 September 2020, Author links open overlay panel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arabistan ve komşu bölgelerdeki Geç Pleistosen-Erken Holosen iklim değişikliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Geç Pleistosen ve Erken Holosen dönemlerinde Arabistan'ın Afrika ve Yakın Doğu ile kültürel ilişkilerini tartışır. |
ÖÇ03 | Arabistan'daki kaya sanatının farklı sitillerini dönemleri ile lişkilendirir. |
ÖÇ04 | Arabistan'da hayvan gütmenin kökeni ve özelliğine ilişkin kanıtları bir araya koyar. |
ÖÇ05 | Arabistan'da tarımın başlangıcına ilişkin kanıtları sunar. |
ÖÇ06 | Güney Arabistan'da kasabaların ve kervan ticaretinin gelişiminin dayanaklarını anlatır. |
ÖÇ07 | Arap Yarımadasının geçmiş topluluklarının ölü gömme pratiklerinden, onların sosyal organizasyonlarını Tartışır. |
ÖÇ08 | Arap Yarımadası kaya sanatının, yerel bölgeler arası farklıklarının nedenlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin sunumu ve Arap Yarımadası Prehistoryası I dersinin konularının hatırlatılması. | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Geç Pleistosen ve Erken Holosen'de Arap Yarımadası ve Afrika I | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Geç Pleistosen ve Erken Holosen'de Arap Yarımadası ve Afrika II | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
4 | Geç Pleistosen ve Erken Holosen Afrika'sı kültürleri ve sanatı I | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Geç Pleistosen ve Erken Holosen Afrika'sı kültürleri ve sanatı II | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Geç Pleistosen ve Erken Holosen Afrika'sı kültürleri ve sanatı III | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Konuların gözden geçirilmesi | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arabistan'da hayvancılığın başlangıcı. | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Arap yarımadası kaya sanatı I | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Arap Yarımadası kaya sanatı II | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Arap yarımadasında tarımın başlangıçı. | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Grup Çalışması |
13 | Arap Yarımadası ölü gömme gelenekleri. | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Arap Yarımadası Erken Bronz cağı ve karavan krallıklarının başlangıcı I | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Arap Yarımadası Erken Bronz cağı ve karavan krallıklarının başlangıcı II | Tavsiye edilecek makaleler okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |