Genel Bilgi
Kod | KM020 |
Ad | Transport Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Öğrencilere biyolojik zarların kimyasal yapısını kavratmak ve hücre zarı taşıma sistemlerinin önemi hakkında temel bilgiler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları, Biyolojik zarların işlevleri, Biyolojik zar modelleri, Zar lipidleri, Zar proteinleri, Zarlardan katı taşınması ve Pasif taşıma, Aktif taşıma, İyon kanalları, Makromoleküllerin taşınması, Reseptörler, Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri David Nelson, Michael M. Cox, Palme Yayıncılık
Notlar
Biochemistry Jeremy M. Berg, John L. Tymoczko, Lubert Stryer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyolojik zarların kimyasal yapısını kavrar. |
ÖÇ02 | Biyolojik zarların işlevlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Zarlardaki taşıma sistemlerini tanır. |
ÖÇ04 | Zarlardaki iyon kanallarını kavrar. |
ÖÇ05 | Zarlardan makromoleküllerin taşınmasını kavrar. |
ÖÇ06 | Reseptörler ve taşımayı kavrar |
ÖÇ07 | Biyolojik zarların izolasyon yöntemlerini kavrar |
ÖÇ08 | Biyolojik zar modellerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre zarlarının bileşimi ve kimyasal yapıları | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyolojik zarların işlevleri | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyolojik zar modelleri | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zar lipidleri | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Zar proteinleri | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Pasif taşıma | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Aktif taşıma | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Önemli Aktif /Pasif Taşınma Örnekleri | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İyon kanalları | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Makromoleküllerin taşınması | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Reseptörler | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyolojik zarların izolasyon yöntemleri | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Protein saflaştırması | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ödev sunumu | kitapta ilgili bölümü çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |