Genel Bilgi
Kod | AR458 |
Ad | Önasya'da Demir Çağı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Geç Assur ve Yeni Babil dönemleri ve özelliklerini öğrendikten sonra yakın çevrede çağdaş uygarlıklar ile organik bağlar kurabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, Önasya'da çok güçlü bir imparatorluk kurmuş olan Geç Assur ve aynı dönemde güney Mezopotamya'da krallık olan Yeni Babil dönemleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
K. Köroğlu - S. F. Adalı 2018, Assurlular, Dicle'den Toroslar'a Tanrı Assur'un Krallığı, YKY.
Notlar
K. Köroğlu 2021, Eski Mezopotamya Tarihi Başlangıcından Perslere Kadar, İletişim Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eski Yakındoğu'da MÖ I. Bin ilk yarısındaki uygarlıkların kültürlerini tartışır. |
ÖÇ02 | Geç Assur imparatorluğunun tasvir sanatını yorumlar. |
ÖÇ03 | Geç Assur imparatorluğu krallarının siyasi icraatlerini araştırır. |
ÖÇ04 | Geç Hitit, Frig, Kilikya ve Urartu ilişki kurar. |
ÖÇ05 | Bu dönemde Mezopotamya fiziki coğrafyasını tanımlar. |
ÖÇ06 | Eski Önasya'da bu dönem kültürlerini tanır. |
ÖÇ07 | Yeni Babil devletinin kültürünü ayırt eder. |
ÖÇ08 | Bu dönem Yakındoğu kültürlerini sanatıyla birlikte batıya aktarılan ögeler konusunu analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geç Assur imparatorluğunun fiziki coğrafyası ve yayılım alanları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | II. Assurnasirpal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı | önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | II. Assurnasirpal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanat devam | verilen kaynakların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | III. Salmanassar dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | III. Salmanassar dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam | konuyla ilgili kaynakların taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | III. Tiglat-pleser dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı | bulunan kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | III. Tiglat-pleser dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam | yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | II.Sargon dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | II.Sargon dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı devam | okunması gerekli yayınların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sanharib dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı | okunan yayınların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Assurbanipal dönemi siyasi ve kültürel tarihi, mimarisi ve tasvir sanatı | ödev konusu seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yeni Babil imparatorluğunun fiziki coğrafyası ve yayılım alanları | kaynakların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Siyasi ve kültür tarihi | ödevlerin son kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yerleşimleri ve eserleri, babil kenti, babil kulesi, Semiramis'in asma bahçeleri | ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |