OKLZ213 Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ213
Ad Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Yaratıcılık kavramını ve yaratıcı düşünceyi tanımlamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığın önemini açıklamak, okul öncesi dönemde yaratıcılığı geliştiren eğitim ortamları tasarlamaktır.

Dersin İçeriği

Yaratıcılık ve kuramlarını, önemini, yaratıcı çevrenin özelliklerini, yaratıcılık ve sanat eğitimi arasındaki ilişkiyi açıklar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ÖMEROĞLU E., VE DERE, Z. 2018. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE YARATICI ETKİNLİKLER, EĞİTEN KİTAP.

Notlar

Eroğlu Ö. 2017. Çocuk ve Yaratıcılık, Tekhne Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Yaratıcılıkla ile ilgili kuramcıları açıklar
ÖÇ03 Yaratıcılığın basamaklarını açıklar
ÖÇ04 Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikleri açıklar
ÖÇ05 Yaratıcılığı engelleyen faktörleri açıklar
ÖÇ06 Yaratıcı etkinlikleri planlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaratıcılıkla ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Yaratıcılığın önemini ve kuramlar Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Yaratıcılığın basamakları Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yaratıcı bireyde bulunması gereken özellikler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Yaratıcılığı engelleyen faktörler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Yaratıcı etkinliklerden çember zamanı etkinliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Yaratıcı etkinliklerden Türkçe etkinliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yaratıcı etkinliklerden drama etkinliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Yaratıcı etkinliklerden müzik etkinliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Yaratıcı etkinliklerden oyun etkinliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Yaratıcı etkinliklerden okuma-yazmaya hazırlık etkinliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlikler Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Altı şapkalı düşünme tekniği kitabı ile ilgili etkinlik uygulaması Konu ile ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 02:56