Genel Bilgi
Kod | TEP231 |
Ad | Bilgisayar Destekli Teknik Resim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makine parçalarının tasarımı ve imalatı için teknik resim aletleri ve bilgisayar destekli çizim programları kullanarak üç görünüş ve perspektif çizme, kesit görünümü alma ve boyutlandırma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/cu/ogrenci/ders-notlari/doc-dr-sait-m-say
Notlar
https://tarimmakinalari.cu.edu.tr/cu/ogrenci/ders-notlari/doc-dr-sait-m-say
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislikte teknik bir anlatım ve iletişim dili olan teknik resim yapma becerisine sahiptir. |
ÖÇ02 | Bilgisayar destekli tasarımın temellerini kavrar. |
ÖÇ03 | Autocad yazılım komutlarını orta düzeyde öğrenir ve uygular. |
ÖÇ04 | Ölçü alarak bir parçanın çizimini yapar. |
ÖÇ05 | İlgi alanıyla ilgili tasarım için yazılımı kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım ilkelerive teknikresmin önemi | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Teknikresme giriş, ilgili standartlar, teknikresim araçgereçleri, çizim programları hakkında genel bilgiler | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | El ile basit geometrik çizim uygulamaları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Autocad programına girişve program arayüzünün tanıtılması | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Autocad çizim ve düzenleme komutları-I | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Autocad çizim ve düzenleme komutları-II | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İz düşümler ve üçgörünüş(Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-I | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İz düşümler ve üçgörünüş(Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-II | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1. Kesit görünüşler (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-ı | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 3. Kesit görünüşler (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-II | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Perspektif (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-I | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1. Perspektif (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar)-II | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ölçekve Ölçülendirme (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar) | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Toleranslar ve gösterimleri (Kağıt üzerinde ve bilgisayarda uygulamalar) | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |