TTS430 Drapaj 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS430
Ad Drapaj 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üretim pratiğinin önemi aktarılarak günümüz houte couture atölyelerinde uygulanan bilgi ve becerinin ortaya konması. Drapaj atölyesinde uyulması gereken esasların aktarılması. Özgün bir modelin drapaj tekniği ile hazırlayarak giysinin bütününü görme ve kalıp hazırlanması. Araştırma, geliştirme, karar verme ve yaratıcılığı geliştirmeye yönelik çalışmalar. Giysi şeklinin amerikan bezi ya da uygun kağıtlarla çalışılabilecek vücuda veya mankene uygulanması ve giysi kalıbının elde edilebilmesi.

Dersin İçeriği

Drapaj tekniği ile yaratıcı kalıp denemelerinin uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Semiye Bottan, "Pratik Drapaj ve Kalıp Çözümleri, İstanbul. Connie Amaden-Crawford, "The Art Of Fashion Draping", Fairchild Books. E. Dridi, Wrap & Drape Fashion History, Design & Drawing, Pepin Press, Malaysia: 2007. T. Nakamichi, Pattern Magic 1, Laurence King Publishing, London: 2010. T. Nakamichi, Pattern Magic 2, Laurence King Publishing, London: 2011. T. Nakamichi, Pattern Magic 3, Laurence King Publishing, London: 2016. Z. Nudelman, The Art Of Couture Sewing, Bloomsbury Publishing, London: 2016

Notlar

Çeşitli drapaj videoları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, değişik model özelliği taşıyan, fazla kesikli, asimetrik drapeli modellerini uygular.
ÖÇ02 Öğrenciler, özgün modeller uygular.
ÖÇ03 Öğrenciler, özgün bir modeli drapaj tekniği ile hazırlayarak giysinin bütününü görür.
ÖÇ04 Öğrenci, kalıp sistemleriyle model özelliği tam olarak uygulanamayan giysilerin kalıplarını manken üzerinde uygular.
ÖÇ05 Öğrenciler, özgün bir modeli drapaj tekniği ile hazırlayarak kalıplarını çıkarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yaratıcı düşünme yaklaşımları, süreç ve ürün kavramları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 3 (üç) boyutlu giysi tasarımının önemi ve aşamaları. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 3 (üç) boyutlu giysi tasarımı ile öne çıkan modacılar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 3 (üç) boyutlu giysi tasarımı örneklerin araştırılması Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Seçilen örneklerin model analizi (Örnek Model 1) Model araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Seçilen örneklerin model analizi (Örnek Model 2) Model araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav için kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seçilen örneklerin model analizi (Örnek Model 3) Model araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 3 (üç) boyutlu etek tasarımı yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 3 (üç) boyutlu eteğin kalıbını çıkarma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 3 (üç) boyutlu eteğin dikimini yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 3 (üç) boyutlu elbise tasarımı yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 3 (üç) boyutlu elbisenin kalıbını çıkarma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 3 (üç) boyutlu elbisenin dikimini yapma Malzeme temin etme. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav içain kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav içain kaynaklara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2024 02:27