Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Moda Tasarımı | |
Kod | MDT220 |
Ad | Moda Aksesuar Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERRİN AVCILAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci bu dersin sonunda; giysiyi tamamlayıcı unsurlarla estetik ve fonksiyonel değerler katan aksesuarları bir temaya uygun olarak hazırlayıp, farklı malzeme ve tekniklerin kullanarak özgün ürünler tasarlayabilir.
Dersin İçeriği
Aksesuar tasarımının tanımı, moda tasarımı içindeki yeri ve önemi hakkında bilgi verilmesi. Aksesuarların tarihsel gelişimi, aksesuar tasarımını etkileyen temel etkenlerin anlatılması. Aksesuar tasarım yöntemleri, biçimsel uygunluk ve malzeme uygunluğunun anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kapsamlı olarak hazırladığım Aksesuar Tasarımı ders notu. John Lau, Moda Tasarımında Aksesuar Tasarımı,
Notlar
Megep'ten aksesuar ile ilgili çeşitli modüller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Tasarım, aksesuar tasarımı kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Bu kavramların benzerlik ve farklılıklarını örneklerle açıklar. |
ÖÇ04 | Ürün tasarımı sürecinin öğeleri(tasarımcı-ürün, kullanıcı-üretici) arasındaki ilişkileri kavrar. |
ÖÇ05 | Ürün tasarımında form, malzeme, ergonomi, üretim yönetimi, maliyet, marka, pazarlama ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Tasarım sürecinin aşamalarını betimler. |
ÖÇ07 | Aksesuar tasarım tarihindeki bilgileri temel düzeyde kullanabilir. |
ÖÇ08 | Bu tarih sürecindeki belli başlı dönemleri örneklerle açıklar. |
ÖÇ09 | Türkiye ve dünya daki aksesuar tasarımcılarını tanır ve tasarladıkları ürünlere örnekler gösterebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanında sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda tasarımı alanı ile ilgili materyaller, yöntem ve teknikleri analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı alan problemlerini analiz ederek çözümlemesini değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda Tasarımı faaliyet ve uygulamalarına yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel sorumluluk alma ve takım çalışmalarında etkin olarak çalışır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahip, çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moda ürünlerini uygun yöntemlerle tanıtır ve pazarlama stratejilerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koleksiyon için gerekli trend ve pazar araştırmaları sürecini planlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımların kalıplarını hazırlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarımlar için uygun dikim tekniklerini analiz eder ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Moda tasarımı uygulanmasında edindiği bilgileri kullanıp 2 boyutlu yüzeyler ve 3 boyutlu ürünler oluşturma süreçlerini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur ve yeni tasarımlar hazırlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Estetik konularında yeterli altyapıya sahiptir. | 5 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve moda tarihi konularını değerlendirir. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçtiği temaya uygun tasarım tekniklerinin seçer ve uygular. | 4 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretimi konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aksesuar tasarımının tanımı | Araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aksesuarların tarihsel gelişimi | Araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aksesuar tasarım yöntemleri | Araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Seçilen örnek ürünlerin, tüketici, tasarım, malzeme, üretim teknolojileri ve kullanım özellikleri açısından incelenmesi ve analizi | Araştırma ve uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Seçilen örnek ürünlerin çizimlerini yapabilme. | Araştırma ve uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Seçilen takı modelinin deneysel olarak tasarım uygulamalarını yapabilmeli | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Seçilen takı modelini hazırlayıp sunabilmeli. | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Seçilen çanta modelinin deneysel olarak tasarım uygulamalarını yapabilmeli | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Seçilen çanta modelini hazırlayıp sunabilmeli. | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Seçilen şapka modelinin deneysel olarak tasarım uygulamalarını yapabilmeli | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Seçilen şapka modelini hazırlayıp sunabilmeli. | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Öğrenci sunumları ve kritikler | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Tematik aksesuar tasarım uygulamaları. | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Tematik aksesuar tasarımlarını sunuma hazırlayabilmeli. | Uygulama yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu | Değerlendirme yapılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |